Strona 1 z 4

jaki model xt wybrać

: 21 wrz 2014, 16:59
autor: salvatlon
witam,
zastanawiam sie nad zakupem xt 600 z przeznaczeniem do jazdy teren + las, wiec zalezy mi na niskiej masie i mocy 45km i z tego co do tej pory zdążyłem się zorientować najepiej do tego nadaja sie: 43F (44km/151kg) oraz oraz 2KF/2KN (45km/153kg). Co do modelu 3TB (roczniki 90-94) znalazlem info ze masa wynosi 168kg ale nie wiem czy to na sucho czy juz z plynami. Czy to mozliwe zeby dorzucili te zbędne kilkanascie kg do tego modelu?
Proszę o opinie uzytkowników czy te modele dobrze sprawdzaja sie w lekkim offie: las, szutry, pola i troche blotka;)

Re: jaki model xt wybrać

: 21 wrz 2014, 17:35
autor: Pawlo
Bierz jak najstarszego XT lub rozważ też TT, która szczególnie w terenie sprawdzi się zdecydowanie lepiej ;) Odnośnie 3TB, poza tym, że dorzucili trochę kg, to jeszcze wykastrowali zawieszenie.

Re: jaki model xt wybrać

: 22 wrz 2014, 19:12
autor: salvatlon
Dzięki Pawlo.
Podobno w lepiej unikać roczników 86-87 z uwagi na błedy przy "ulepszaniu" silnika :) nie wiem tylko czy dotyczyło jedynie wersji tenere (1VJ) czy również zwykłej xt z tamtych lat (2KN/2NF). Ktoś się orientuje?

Re: jaki model xt wybrać

: 22 wrz 2014, 19:48
autor: Pawlo
Co masz na myśli z tymi błędami? Silniki od początku produkcji są bardzo podobne, różnice są znikome. Najlepsze co dorzucili w późniejszych latach to dodatkowe smarowanie trybu 5. biegu. Poszczególne wersje różniły się delikatnie np. gaźnikami, ale tu też przepaści nie było.

Re: jaki model xt wybrać

: 22 wrz 2014, 19:56
autor: salvatlon
http://yamahaxt.pl/index.php/artykuly/83-urok-prostoty
doczytałem ze w rocznikach 86-87 były problemy z chlodzeniem spowodowane bakiem paliwa ( a nie samym silnikiem), ale jednach chyba dotyczyło to jedynie wersji tenere. Z tego co do tej pory przejrzalem na forum to nie widzialem zeby ktos wspominal aby te roczniki omijac.

Re: jaki model xt wybrać

: 22 wrz 2014, 20:03
autor: Myszak
Problemy były do kiedy nie zamontowano chłodnicy oleju.

Re: jaki model xt wybrać

: 22 wrz 2014, 21:30
autor: ss20
Jeżeli ciężar i brak zawiasu Ci nie będzie przeszkadzał polecam 3TB!!!!!!
Daje rade :)

Re: jaki model xt wybrać

: 23 wrz 2014, 03:59
autor: Gacek
Generalnie jak jesteś fanem jazdy off i nie masz ochoty na zabawę z modzeniem to raczej omijał bym wszystkie wersje xt :roll: .
Poszukał bym TT , TTR w wersji z pełną regulacją zawieszenia i tu tez należy zwrócić uwagę bo też występują modele z "wykastrowanym zawieszeniem ".
Nie zmieni to faktu że te sprzęty pod każda postacią to klocki i wymagają (wbrew temu co jest nieraz podawane ) sporych umiejętności i tzw " pary "od kierowcy ;) .

Re: jaki model xt wybrać

: 23 wrz 2014, 08:50
autor: salvatlon
ss20 pisze:Jeżeli ciężar i brak zawiasu Ci nie będzie przeszkadzał polecam 3TB!!!!!!
Daje rade :)
waga dla mnie wazna bo sam moj ciezar to 95kg:D i kazdy dodatkowy wiecej bedzie przeszkadzał:) a zawias lepiej zeby był
Gacek pisze:Generalnie jak jesteś fanem jazdy off i nie masz ochoty na zabawę z modzeniem to raczej omijał bym wszystkie wersje xt :roll: .
Poszukał bym TT , TTR w wersji z pełną regulacją zawieszenia i tu tez należy zwrócić uwagę bo też występują modele z "wykastrowanym zawieszeniem ".
Nie zmieni to faktu że te sprzęty pod każda postacią to klocki i wymagają (wbrew temu co jest nieraz podawane ) sporych umiejętności i tzw " pary "od kierowcy ;) .
no tez szukam tt ale w promieniu 200km ode mnie nie ma zadnej, ttr to juz wykracza poza moj budrzet. Rozwazam jeszcze DR350 ale suzi ma wage 141kg i 27km a xt 43F czy 2KF waga ok 150kg ale moc juz 45km! Tak wiec z tych dwoch to wole xt:)

Re: jaki model xt wybrać

: 23 wrz 2014, 10:33
autor: ss20
Hehe DR 350....ja bym w ogóle nie brał tej opcji do rozpatrzenia-miałem NIE POLECAM!!!!Kupiłem takiego gruza ze włożyłem worek pieniędzy i jakoś to jeździło ale bojąc się o kosztowną głowice za która słono zapłaciłem bo miałem miazge sprzedałem i wybrałem 3TB.Waga na minus ale za to spokój o silnik :) no i magiczny guziczek START a nie kopajka-choć DR-ke się łatwo odpalało ale na podjeździe trzeba było zjeżdżać na dół a tu guziczek i można wciągnąć na szczyt :)