stuki
Re: stuki
Bez rozbiórki i weryfikacji, wszelkie diagnozy są jak wróżenie z fusów
To może być wszystko począwszy od rozpadającego się koszyczka sprzęgłowego, przez zużyty korbowód, łożyska na wale, wałek rozrządu, zbyt duże luzy zaworowe lub wypalone gniazda 
Zacznij od sprawdzenia stanu łańcuszka rozrządu, później zmierz luzy zaworowe, zmień olej, filtr oleju i jeśli to możliwe, sprawdź kompresję. Jak będziesz miał te czynności za sobą, wtedy można konkretniej zawężać regiony poszukiwań stuku.


Zacznij od sprawdzenia stanu łańcuszka rozrządu, później zmierz luzy zaworowe, zmień olej, filtr oleju i jeśli to możliwe, sprawdź kompresję. Jak będziesz miał te czynności za sobą, wtedy można konkretniej zawężać regiony poszukiwań stuku.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 26
- Rejestracja: 21 lip 2014, 19:26
- Motocykl: Yamaha tt600r
- Lokalizacja: Kępno
Re: stuki
Nie chcę źle wróżyć ale u mnie bardzo podobny - jednak mniej intensywny klekot silnika skończył się wymianą korby, tłoka, łożysk w silniku i łańcuszka rozrządu.
Zgodnie z tym co Myszak napisał bez rozkręcenia silnika to zgadywanka.
Zgodnie z tym co Myszak napisał bez rozkręcenia silnika to zgadywanka.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 67
- Rejestracja: 25 kwie 2014, 14:49
- Motocykl: LC4620SC+EXC525+GSF1200
- Lokalizacja: Lublin
Re: stuki
Obawiam się że luceq ma rację -ja bym się przed weryfikacją szykował na najczarniejsza wersję żeby ewentualnie później było "łatwiej". Ale raczej jak to mówił klasyk układ korbowo-tłokowy -"wyszedł" .
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 188
- Rejestracja: 18 maja 2014, 07:41
- Motocykl: ttr 600
Re: stuki
a może dekompresator za bardzo naciągnięty i stuka