Witam,
Szczęśliwie remont silnika dobiegł końca i wczoraj usłyszałem już bicie serca mojej niuni. Jednak czeka mnie niedługo wyprawa do Albanii, a zauważyłem kilka modyfikacji w instalacji:
-moduł jest nieoryginalny: 131100-3260 by Nippondenso - 5 przewodów (oryginalny 8)
-2 przewody od alternatora są niepodłączone (powinny iść do modułu, ale jest za mało wejść)
- +12V zmierzyłem na ramie, co wydaje mi się nieoryginalne
-cewka nie jest podłączona inaczej - jest dodatkowy przewód z regulatora napięcia, który jest masą o ile dobrze pamiętam
Zmian może być więcej. W załączniku jest schemat instalacji z zaznaczonymi modyfikacjami. Byłbym bardzo wdzięczny za uwagi, czy to co jest w ogóle nadaje się do jazdy. Moduł oryginalny już zamówiłem. Oferta instalacji niestety mi uciekła :/
Pozdrawiam
Majstrowana instalacja XT 600Z 34L
- wpiszlogin
- Czyścioch
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 maja 2015, 15:11
- Motocykl: XT 600Z TENERE 34L
Majstrowana instalacja XT 600Z 34L
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wpiszlogin
- Czyścioch
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 maja 2015, 15:11
- Motocykl: XT 600Z TENERE 34L
Re: Majstrowana instalacja XT 600Z 34L
Dzisiaj kontynuowałem pomiary i obecnie wiem już sporo więcej jak to działa. Może w przyszłości się komuś przyda takie doświadczenie, więc opiszę co i jak.
Z tym plusem na ramie to się mocno zagalopowałem i był to mój błąd pomiaru.
Oryginalny moduł steruje i zasila cewkę zapłonową pomarańczowym przewodem. Dodatkowo cewka jest tu podłączona do masy=ramy=minus.
U mnie cewka zasilana jest osobnym przewodem z regulatora napięcia, a pomarańczowy w tym przypadku jest tylko przewodem sterującym. Moduł nie wymaga dodatkowego zasilania z alternatora, stąd dwa luźne kable.
Zakładając, że cewka nie będzie zwierać z ramą to taki układ teoretycznie powinien działać, a praktycznie nie wiem. Się okaże
Z tym plusem na ramie to się mocno zagalopowałem i był to mój błąd pomiaru.
Oryginalny moduł steruje i zasila cewkę zapłonową pomarańczowym przewodem. Dodatkowo cewka jest tu podłączona do masy=ramy=minus.
U mnie cewka zasilana jest osobnym przewodem z regulatora napięcia, a pomarańczowy w tym przypadku jest tylko przewodem sterującym. Moduł nie wymaga dodatkowego zasilania z alternatora, stąd dwa luźne kable.
Zakładając, że cewka nie będzie zwierać z ramą to taki układ teoretycznie powinien działać, a praktycznie nie wiem. Się okaże

- wpiszlogin
- Czyścioch
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 maja 2015, 15:11
- Motocykl: XT 600Z TENERE 34L
Re: Majstrowana instalacja XT 600Z 34L
Przepraszam, że piszę post pod postem, ale nie mogę już edytować. Orientujecie się czy taką samą instalacje posiadają: 43f, 2kf lub któraś z nowszych tener?