problem z silnikiem xt660z

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
romek 1983
Czyścioch
Posty: 12
Rejestracja: 10 lis 2015, 14:49
Motocykl: yamaha xt660

problem z silnikiem xt660z

Post autor: romek 1983 »

witam i pozdrawiam serdecznie wszystkich na forum. moze zaczne od tego ze od paru dni jestem posiadaczem yamaha xt660 z po paru wyprawach motocykl na wysokich obrotach zaczol przerywac,pomyslalem ze jest to problem z gaznikiem wiec udalem sie do mechanika ktory po kilkugodzinach oznajmil ze silnik jest do remontu. zdjagnozowal to poprzez pomiar cisienia 80%UBYTKU tak mi oznajmil,czy jest to mozliwe bez ubytku oleju i braku dymu przy odpalaniu? nawet goracy silnik przy duzym i malym dodawaniu gazu nie puszczal nawet najmniejszej chmurki. prosze o jakas podpowiedz
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: problem z silnikiem xt660z

Post autor: ArturS »

Który dokładnie model, jaki rocznik?
XT660Z - wtrysk
XT600Z - powietrzak, gaźnikowa tenerka do 91r.
XTZ660 - wodniak, gaźnikowa tenerka od 91r. wzwyż
Ile zrobiłeś nim km i czy musiałeś dolewać oleju? Przerywania na wysokich obrotach to raczej sprawa mało powiązana z niskim ciśnieniem sprężania.
romek 1983
Czyścioch
Posty: 12
Rejestracja: 10 lis 2015, 14:49
Motocykl: yamaha xt660

Re: problem z silnikiem xt660z

Post autor: romek 1983 »

ArturS pisze:Który dokładnie model, jaki rocznik?
XT660Z - wtrysk
XT600Z - powietrzak, gaźnikowa tenerka do 91r.
XTZ660 - wodniak, gaźnikowa tenerka od 91r. wzwyż
Ile zrobiłeś nim km i czy musiałeś dolewać oleju? Przerywania na wysokich obrotach to raczej sprawa mało powiązana z niskim ciśnieniem sprężania.
dziekuje za szybka reakcje,wodniak jak nazwales po 91 roku,natomiast dokladnej daty nieznam poniewaz poprzedni wlasciciel zmienial silnik, zrobilem moze 200kilometrow brak ubytkow oleju,
romek 1983
Czyścioch
Posty: 12
Rejestracja: 10 lis 2015, 14:49
Motocykl: yamaha xt660

Re: problem z silnikiem xt660z

Post autor: romek 1983 »

romek 1983 pisze:
ArturS pisze:Który dokładnie model, jaki rocznik?
XT660Z - wtrysk
XT600Z - powietrzak, gaźnikowa tenerka do 91r.
XTZ660 - wodniak, gaźnikowa tenerka od 91r. wzwyż
Ile zrobiłeś nim km i czy musiałeś dolewać oleju? Przerywania na wysokich obrotach to raczej sprawa mało powiązana z niskim ciśnieniem sprężania.
dziekuje za szybka reakcje,wodniak jak nazwales po 91 roku,natomiast dokladnej daty nieznam poniewaz poprzedni wlasciciel zmienial silnik, zrobilem moze 200kilometrow brak ubytkow oleju,
niewiem czy to ma znaczenie ale do tego samego mechanika dalem rowniez skuter i taka sama diagnoza remont silnika a mial byc robionu gaznik,skuter hinczyk to niewielki koszt ale diagnoza ta sama na tej samej podstawie wysnuta slabe cisnienie sprezania
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: problem z silnikiem xt660z

Post autor: ArturS »

Skąd jesteś? Może ktoś Ci podrzuci adres godnego zaufania mechanika. W serwisówce XTZ660 jest błąd dotyczący poziomu paliwa w komorze pływakowej, tj. jeśli ustawi się ten poziom na odwrócony gaźnik, nie sprawdzając później faktycznego poziomu na wężyk, to bankowo będą problemy typu "przerywa jak mu dać po garach". Najlepiej sam się tym zajmij. Serwisówkę masz tutaj: https://picasaweb.google.com/1133859756 ... redirect=1
romek 1983
Czyścioch
Posty: 12
Rejestracja: 10 lis 2015, 14:49
Motocykl: yamaha xt660

Re: problem z silnikiem xt660z

Post autor: romek 1983 »

jestem z lublina,ale mam pytanie czy jest mozliwe aby motocykl normalnie palil i nie dymil i przy tak malej kompresji jezdzil?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: problem z silnikiem xt660z

Post autor: Pawlo »

Witaj!
romek 1983 pisze:zdjagnozowal to poprzez pomiar cisienia 80%UBYTKU tak mi oznajmil
W takim przypadku to już powinna wydobywać się konkretna niebieska chmura z wydechu. Jest duża szansa, że taki XT by jeszcze odpalał i trochę pojeździł, natomiast bardziej prawdopodobne jest to, że trafiłeś na naciągacza :) Może zadaj temu swojemu znachorowi pytanie: jakie konkretnie ciśnienie zmierzył, a jakie wg niego być powinno? Tak z ciekawości tylko ;) Może chłopaki z forum dadzą Ci namiary na kogoś sprawdzonego z okolic.
Obrazek
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: problem z silnikiem xt660z

Post autor: terenowiecc »

W Lublinie:

1. NMR na Nałęczowskiej - raczej dobra opinia, konkretne chłopaki. Natomiast ceny usług na pewno nie będą niskie.
2. Bardzo dobrą opinią cieszy się Naprawa Motocykli Grześ, ulica Lasockiego.
Nawet jeden z użytkowników serwisuje u nich motocykl i robili mu chyba górę silnika jeżeli dobrze pamiętam - nick Ericco, podpytaj ;)
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: problem z silnikiem xt660z

Post autor: Gacek »

Brak a raczej słabe sprezanie nie musi się objawiać kopceniem ale może być spowodowany . nieszczelnościami miedzy gniazdami a zaworami (głowica ) - jeżeli gostek robił pomiar kompresji to aby względnie określić co jest zużyte mógł a raczej powinien oliwy zapoodac do cylindra i wtedy po ponownym pomiarze powinny wyjść wyższe wskazania (świadczyło by to ew o braku sprężania spowodowanego zużyciem powierzchni cylindra ew pierścieni ).
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
romek 1983
Czyścioch
Posty: 12
Rejestracja: 10 lis 2015, 14:49
Motocykl: yamaha xt660

Re: problem z silnikiem xt660z

Post autor: romek 1983 »

Dziekuje za odpowiedzi, dzisiaj zabieram motocykl z warsztatu, nie bede go tam remontowal jakos mnie nie przekonali, byc moze drobne ryski przez zalozenie zlego filtra spowodowaly taka nieszczelnosc? Tak stwierdzil mechanik i niewiem co o tym myslec. Ogolem mam troche pojecia o mechanice ogolnej a bardziej o samochodach, natomiast czy ciezko samemu wymienic tlok i pierscienie w motocyklu? I jakie to sa koszta w warsztacie bo same uszczelki tlok niewiem jak z cylindrem to okolo 1000zl wyjdzie?
ODPOWIEDZ