Strona 1 z 2
problem z silnikiem xt660z
: 10 lis 2015, 15:10
autor: romek 1983
witam i pozdrawiam serdecznie wszystkich na forum. moze zaczne od tego ze od paru dni jestem posiadaczem yamaha xt660 z po paru wyprawach motocykl na wysokich obrotach zaczol przerywac,pomyslalem ze jest to problem z gaznikiem wiec udalem sie do mechanika ktory po kilkugodzinach oznajmil ze silnik jest do remontu. zdjagnozowal to poprzez pomiar cisienia 80%UBYTKU tak mi oznajmil,czy jest to mozliwe bez ubytku oleju i braku dymu przy odpalaniu? nawet goracy silnik przy duzym i malym dodawaniu gazu nie puszczal nawet najmniejszej chmurki. prosze o jakas podpowiedz
Re: problem z silnikiem xt660z
: 10 lis 2015, 15:20
autor: ArturS
Który dokładnie model, jaki rocznik?
XT660Z - wtrysk
XT600Z - powietrzak, gaźnikowa tenerka do 91r.
XTZ660 - wodniak, gaźnikowa tenerka od 91r. wzwyż
Ile zrobiłeś nim km i czy musiałeś dolewać oleju? Przerywania na wysokich obrotach to raczej sprawa mało powiązana z niskim ciśnieniem sprężania.
Re: problem z silnikiem xt660z
: 10 lis 2015, 15:27
autor: romek 1983
ArturS pisze:Który dokładnie model, jaki rocznik?
XT660Z - wtrysk
XT600Z - powietrzak, gaźnikowa tenerka do 91r.
XTZ660 - wodniak, gaźnikowa tenerka od 91r. wzwyż
Ile zrobiłeś nim km i czy musiałeś dolewać oleju? Przerywania na wysokich obrotach to raczej sprawa mało powiązana z niskim ciśnieniem sprężania.
dziekuje za szybka reakcje,wodniak jak nazwales po 91 roku,natomiast dokladnej daty nieznam poniewaz poprzedni wlasciciel zmienial silnik, zrobilem moze 200kilometrow brak ubytkow oleju,
Re: problem z silnikiem xt660z
: 10 lis 2015, 15:32
autor: romek 1983
romek 1983 pisze:ArturS pisze:Który dokładnie model, jaki rocznik?
XT660Z - wtrysk
XT600Z - powietrzak, gaźnikowa tenerka do 91r.
XTZ660 - wodniak, gaźnikowa tenerka od 91r. wzwyż
Ile zrobiłeś nim km i czy musiałeś dolewać oleju? Przerywania na wysokich obrotach to raczej sprawa mało powiązana z niskim ciśnieniem sprężania.
dziekuje za szybka reakcje,wodniak jak nazwales po 91 roku,natomiast dokladnej daty nieznam poniewaz poprzedni wlasciciel zmienial silnik, zrobilem moze 200kilometrow brak ubytkow oleju,
niewiem czy to ma znaczenie ale do tego samego mechanika dalem rowniez skuter i taka sama diagnoza remont silnika a mial byc robionu gaznik,skuter hinczyk to niewielki koszt ale diagnoza ta sama na tej samej podstawie wysnuta slabe cisnienie sprezania
Re: problem z silnikiem xt660z
: 10 lis 2015, 15:41
autor: ArturS
Skąd jesteś? Może ktoś Ci podrzuci adres godnego zaufania mechanika. W serwisówce XTZ660 jest błąd dotyczący poziomu paliwa w komorze pływakowej, tj. jeśli ustawi się ten poziom na odwrócony gaźnik, nie sprawdzając później faktycznego poziomu na wężyk, to bankowo będą problemy typu "przerywa jak mu dać po garach". Najlepiej sam się tym zajmij. Serwisówkę masz tutaj:
https://picasaweb.google.com/1133859756 ... redirect=1
Re: problem z silnikiem xt660z
: 10 lis 2015, 15:56
autor: romek 1983
jestem z lublina,ale mam pytanie czy jest mozliwe aby motocykl normalnie palil i nie dymil i przy tak malej kompresji jezdzil?
Re: problem z silnikiem xt660z
: 11 lis 2015, 22:11
autor: Pawlo
Witaj!
romek 1983 pisze:zdjagnozowal to poprzez pomiar cisienia 80%UBYTKU tak mi oznajmil
W takim przypadku to już powinna wydobywać się konkretna niebieska chmura z wydechu. Jest duża szansa, że taki XT by jeszcze odpalał i trochę pojeździł, natomiast bardziej prawdopodobne jest to, że trafiłeś na naciągacza

Może zadaj temu swojemu znachorowi pytanie: jakie konkretnie ciśnienie zmierzył, a jakie wg niego być powinno? Tak z ciekawości tylko

Może chłopaki z forum dadzą Ci namiary na kogoś sprawdzonego z okolic.
Re: problem z silnikiem xt660z
: 11 lis 2015, 22:36
autor: terenowiecc
W Lublinie:
1. NMR na Nałęczowskiej - raczej dobra opinia, konkretne chłopaki. Natomiast ceny usług na pewno nie będą niskie.
2. Bardzo dobrą opinią cieszy się Naprawa Motocykli Grześ, ulica Lasockiego.
Nawet jeden z użytkowników serwisuje u nich motocykl i robili mu chyba górę silnika jeżeli dobrze pamiętam - nick
Ericco, podpytaj

Re: problem z silnikiem xt660z
: 11 lis 2015, 23:28
autor: Gacek
Brak a raczej słabe sprezanie nie musi się objawiać kopceniem ale może być spowodowany . nieszczelnościami miedzy gniazdami a zaworami (głowica ) - jeżeli gostek robił pomiar kompresji to aby względnie określić co jest zużyte mógł a raczej powinien oliwy zapoodac do cylindra i wtedy po ponownym pomiarze powinny wyjść wyższe wskazania (świadczyło by to ew o braku sprężania spowodowanego zużyciem powierzchni cylindra ew pierścieni ).
Re: problem z silnikiem xt660z
: 12 lis 2015, 11:16
autor: romek 1983
Dziekuje za odpowiedzi, dzisiaj zabieram motocykl z warsztatu, nie bede go tam remontowal jakos mnie nie przekonali, byc moze drobne ryski przez zalozenie zlego filtra spowodowaly taka nieszczelnosc? Tak stwierdzil mechanik i niewiem co o tym myslec. Ogolem mam troche pojecia o mechanice ogolnej a bardziej o samochodach, natomiast czy ciezko samemu wymienic tlok i pierscienie w motocyklu? I jakie to sa koszta w warsztacie bo same uszczelki tlok niewiem jak z cylindrem to okolo 1000zl wyjdzie?