Strona 1 z 1
Regulacja gaźnika DJ 02
: 21 kwie 2017, 19:41
autor: novvy
Witam. Mam problem z odpalaniem na zimnym silniku XT 600 z 2001 r. Niedawno motorek przeszedł serwis tzn wymiana filtrów, oleju, świecy (zwykła NGK) oraz regulację gaźnika. Przed regujacją palił idealnie na ciepłym i zimnym nawet po długim postoju a teraz na pełnym ssaniu brak reakcji na kręcenie, dopiero po kombinacjach z połową ssania i troche gazu odpala. Na ciepłym pali nadal dobrze. Po tej regulacji silnik na wolnych obrotach chodzi idealnie równo, równiej niż przed, przyspiesza raczej bez zmian, tylko na zimnym ma problemy z paleniem. I tu pojawia się moje pytanie: gdzie w tym gaźniku (YDIS) znajduję się śruba do regulacji mieszanki? Bo tą od regulacji obrotów to chyba niewiele można zmienić w tym przypadku...
Re: Regulacja gaźnika DJ 02
: 22 kwie 2017, 11:50
autor: glina
Nie ma śruby REGULACJI mieszanki. Jest śruba ilości mieszanki, tzw. pilot air screw. Od lewej strony motocykla kucasz i pod gaźnikiem masz miejsce na regulację tej śrubki bitem z płaską końcówką. Ilość obrotów nie jest taka jasna, mimo, że serwisówki podają między 2-3. Często trzeba więcej wykręcić. Wkręcasz przeciwnie do wskazówek zegara, wykręcasz odwrotnie. Był ten temat na forum poruszany wiele razy, poszukaj.
Re: Regulacja gaźnika DJ 02
: 26 kwie 2017, 18:08
autor: Gacek
novvy pisze:Witam. Mam problem z odpalaniem na zimnym silniku XT 600 z 2001 r. Niedawno motorek przeszedł serwis tzn wymiana filtrów, oleju, świecy (zwykła NGK) oraz regulację gaźnika. Przed regujacją palił idealnie na ciepłym i zimnym nawet po długim postoju a teraz na pełnym ssaniu brak reakcji na kręcenie, dopiero po kombinacjach z połową ssania i troche gazu odpala. Na ciepłym pali nadal dobrze. Po tej regulacji silnik na wolnych obrotach chodzi idealnie równo, równiej niż przed, przyspiesza raczej bez zmian, tylko na zimnym ma problemy z paleniem. I tu pojawia się moje pytanie: gdzie w tym gaźniku (YDIS) znajduję się śruba do regulacji mieszanki? Bo tą od regulacji obrotów to chyba niewiele można zmienić w tym przypadku...
Witam
może poczytaj ten watek
viewtopic.php?f=2&t=128 -
moim zdaniem od praktycznej strony wątpliwości budzi "książkowe" nazewnictwo uzywane przez poszczególnych osobnikow ,w efekcie następstwa wyłażą w postaci takiej jak kolega określił kolega
glina pisze:Nie ma śruby REGULACJI mieszanki. Jest śruba ilości mieszanki, tzw. pilot air screw. Od lewej strony motocykla kucasz i pod gaźnikiem masz miejsce na regulację tej śrubki bitem z płaską końcówką. Ilość obrotów nie jest taka jasna, mimo, że serwisówki podają między 2-3. Często trzeba więcej wykręcić. Wkręcasz przeciwnie do wskazówek zegara, wykręcasz odwrotnie. Był ten temat na forum poruszany wiele razy, poszukaj.

Re: Regulacja gaźnika DJ 02
: 19 maja 2017, 12:41
autor: filippe
novvy pisze: Bo tą od regulacji obrotów to chyba niewiele można zmienić w tym przypadku...
czy regulacja cos pomogła? mam podobny problem ale tylko raz na jakis czas i chyba to od temperatury otoczenia zalezy. Szukam przyczyny
Re: Regulacja gaźnika DJ 02
: 19 maja 2017, 16:14
autor: Gacek
Czytam czasami to wszystko i za palę się łapie

.Są wyjściowe fabryczne ustawienia które należy zweryfikować a jak coś nie chodzi jak należy to kopie się głębiej

.