Pytanie ws stacyjki

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Kalefiks
Lubiący błoto
Posty: 56
Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:25
Motocykl: Yamaha xt 350 55v

Pytanie ws stacyjki

Post autor: Kalefiks »

Witam
Panowie powiedzcie co powinno się zapalić jak macie na stacyjce pozycje "1" przy wyłączonym moto
fryzjer

Re: Pytanie ws stacyjki

Post autor: fryzjer »

Normalnie na pozycji 1 powinny się palić wszystkie odbiorniki .Lampa przód,lampa tył,kierunki,klakson,stopka.Oczywiście jak je włączysz przyciskami.
.Na pozycje 2 przełączasz i wyciągasz kluczyk ze stacyjki.Automatycznie uruchamiają się tylko światłą pozycyjne(przód,tył).To jak byś zostawił motocykl w nocy w nieoświetlonym miejscu.Tak jest w XT600.nie wiem jak w XT350,ale pewnie identycznie
Kalefiks
Lubiący błoto
Posty: 56
Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:25
Motocykl: Yamaha xt 350 55v

Re: Pytanie ws stacyjki

Post autor: Kalefiks »

Ratujesz mi życie
No ale czeka mnie robota z elektryką bo w tej 2 pozycji jest ok te pozycje się świecą, ale jak włączę na "1" to tylko kierunki chodzą i lampka biegu jalowego. W ogóle to nie mam iskry ale to już inny temat, tak czy siak wielkie dzięki !!
fryzjer

Re: Pytanie ws stacyjki

Post autor: fryzjer »

Standardowo do sprawdzenia ciągłość przewodów, stan wsuwek ,kostek.Upierdliwa praca dla cierpliwych ;) .Niedawno miałem całkowicie zdekompletowany 2KF.Cała instalacja łącznie z modułem zmieściła mi się w małym kartonowym pojemniku 8-) .więc aż tak dużo nie masz do sprawdzenia.
Najbardziej narażona na uszkodzenia jest ta wiązka między błotnikiem przednim a dolną półką.Bo ona cały czas pracuje,przy skręcaniu kierownicą.Najgorsze ,i najbardziej zagmatwane miejsce to stelaż przedniej czaszy.W mojej w 2KF to jedna wielka plątanina przewodów.
Powodzenia w walce z elektryką
Kalefiks
Lubiący błoto
Posty: 56
Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:25
Motocykl: Yamaha xt 350 55v

Re: Pytanie ws stacyjki

Post autor: Kalefiks »

Już trochę pogrzebałem no i cewka zaplonowa uwalona, uzwojenie pierwotne książkowe 0.8 Ohm a wtórne ? przerwane niczym stosunki USA z isis
Kalefiks
Lubiący błoto
Posty: 56
Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:25
Motocykl: Yamaha xt 350 55v

Re: Pytanie ws stacyjki

Post autor: Kalefiks »

Jest jednak inaczej jak mówisz światła działają bez akumulatora w XT 350, napięcie idzie z cewki magneta
fryzjer

Re: Pytanie ws stacyjki

Post autor: fryzjer »

U mnie tak to działa.Nie bardzo rozumiem w czym wprowadziłem Cię w błąd.U mnie w 2KF światła też będę działały,pod warunkiem,że motocykl będzie pracował.Też nie potrzebuję akumulatora do pracy silnika.A że się spytam.
Czy fabrycznie Twój motocykl jest wyposażony w akumulator??.Jaki masz typ zapłonu??
Kalefiks
Lubiący błoto
Posty: 56
Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:25
Motocykl: Yamaha xt 350 55v

Re: Pytanie ws stacyjki

Post autor: Kalefiks »

Nie wprowadziłeś mnie w błąd :) po prostu w Xt 350 widocznie tak jest, akumulator jest fabrycznie, bo musi być zasilanie do stacyjki, kontrolek i tych świateł pozycyjnych, a te dopiero większe światła (krótkie i długie) są z magneta od cewki oświetlenia która tam jest. Jeśli chodzi o zapłon to jest z modułu CDI i potem do cewki zapłonowej jak w xt600
fryzjer

Re: Pytanie ws stacyjki

Post autor: fryzjer »

Czyli u w XT350,prawidłowo bez uruchomienia silnika,przy przekręconej stacyjce światła mijania i drogowe nie będą działały z akumulatora.Tak???
Akumulator jest Ci potrzebny do zasilania świateł pozycyjnych i kontrolek na postoju bez uruchamiania silnika ,to fakt.Ale do zasilania stacyjki to raczej nie nie jest niezbędny.Ja w 2KF też mam moduł CDI i fabrycznie motocykl wyposażony w akumulator.Jednak u mnie po przekręceniu stacyjki na pozycję 1 ,przy wyłączonym silniku,wszystkie odbiorniki działają pobierając prąd z akumulatora.Dziwne,że tak nie ma u Ciebie.Może któryś z poprzednich właścicieli zrobił sobie mod instalacji elektrycznej.
Kalefiks
Lubiący błoto
Posty: 56
Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:25
Motocykl: Yamaha xt 350 55v

Re: Pytanie ws stacyjki

Post autor: Kalefiks »

Napewno było dłubane bo kable do przekaźnika od kierunków są w innym kolorze niz na serwisówce, no i nie ma kostki tylko proste złączki. Ja to zawsze mam szczęście że wiązka w moich sprzętach była modyfikowana :roll: ale poradze sobie, tak wgl to przekaźnik był od jakiegoś innego moto i nie działał prawdiłowo, ale znalazłem jakiś w garażu od golfa z 4 nóżkami, jakoś to porobie i heja. A takie poboczne pytanko, czy korek od baku jest taki sam jak w XT 600 ? bo chętnie bym jakiś zakupił ;)
ODPOWIEDZ