Brak prądu.
-
- Czyścioch
- Motocykl: Xt 500
Brak prądu.
Witam. Problem jest następujący. Po nagrzaniu się silnika następuje brak prądu na zegarach. Nie ma świateł i klaksonu. Pacjent to Yamaha xt500 1979 lub 1981. Jestem zopelnym laikiem i to mój pierwszy moto. Proszę o prosty opis co i jak sprawdzić żeby dojść do sedna sprawy. Dodam że jak jest zimny to wszystko działa. Dzięki za odpowiedzi.
Re: Brak prądu.
A jak przegazujesz ostro silnik,to światła i inne odbiorniki się pojawiają?
-
- Czyścioch
No w tym problem ze nie. Wcześniej jazdzlem trochę bez akumulatora i wtedy na wyższych obrotach swiecilo. Jakieś 150 km łącznie. Jak założyłem aku prąd był. Liczniki i kontrolki świeciły. Po włączeniu świateł żarówka powoli robiła się jaśniejsze aż wkoncu normalnie swiecila. Jakieś 10km jazdy i brak pradu. Motor chodzi ale nie ma świateł, klaksonu, kierunków i żadne kontrolki i zegary nie świecą. Aku jest naładowane, bezpiecznik cały. Jakiś przekaźnik mógł się spalić? Jakiś moduł? Co sprawdzić i jak?
Tak się spytam.
Jaki masz założony akumulator.Stare XT500 ma chyba instalację 6v.Nie założyłeś przypadkiem 12V?.
Jak jeździłeś bez akumulator,to miałeś zamontowany chociaż kondensator,czy nic nie było podłączone w miejscu akumulatora?
Jak jeździłeś bez akumulatora,to miałeś włączone światła?
Robiłeś jakiekolwiek pomiary?
Możliwe,że padł Ci regulator napięcia.
Ewentualnie uszkodziła Ci się cewka magneta,ale to raczej mało prawdopodobne.
Jaki masz założony akumulator.Stare XT500 ma chyba instalację 6v.Nie założyłeś przypadkiem 12V?.
Jak jeździłeś bez akumulator,to miałeś zamontowany chociaż kondensator,czy nic nie było podłączone w miejscu akumulatora?
Jak jeździłeś bez akumulatora,to miałeś włączone światła?
Robiłeś jakiekolwiek pomiary?
Możliwe,że padł Ci regulator napięcia.
Ewentualnie uszkodziła Ci się cewka magneta,ale to raczej mało prawdopodobne.
-
- Czyścioch