Brak prądu.
-
- Czyścioch
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 kwie 2019, 05:11
- Motocykl: Xt 500
Brak prądu.
Witam. Problem jest następujący. Po nagrzaniu się silnika następuje brak prądu na zegarach. Nie ma świateł i klaksonu. Pacjent to Yamaha xt500 1979 lub 1981. Jestem zopelnym laikiem i to mój pierwszy moto. Proszę o prosty opis co i jak sprawdzić żeby dojść do sedna sprawy. Dodam że jak jest zimny to wszystko działa. Dzięki za odpowiedzi.
Re: Brak prądu.
A jak przegazujesz ostro silnik,to światła i inne odbiorniki się pojawiają?
-
- Czyścioch
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 kwie 2019, 05:11
- Motocykl: Xt 500
Re: Brak prądu.
No w tym problem ze nie. Wcześniej jazdzlem trochę bez akumulatora i wtedy na wyższych obrotach swiecilo. Jakieś 150 km łącznie. Jak założyłem aku prąd był. Liczniki i kontrolki świeciły. Po włączeniu świateł żarówka powoli robiła się jaśniejsze aż wkoncu normalnie swiecila. Jakieś 10km jazdy i brak pradu. Motor chodzi ale nie ma świateł, klaksonu, kierunków i żadne kontrolki i zegary nie świecą. Aku jest naładowane, bezpiecznik cały. Jakiś przekaźnik mógł się spalić? Jakiś moduł? Co sprawdzić i jak?
Re: Brak prądu.
Tak się spytam.
Jaki masz założony akumulator.Stare XT500 ma chyba instalację 6v.Nie założyłeś przypadkiem 12V?.
Jak jeździłeś bez akumulator,to miałeś zamontowany chociaż kondensator,czy nic nie było podłączone w miejscu akumulatora?
Jak jeździłeś bez akumulatora,to miałeś włączone światła?
Robiłeś jakiekolwiek pomiary?
Możliwe,że padł Ci regulator napięcia.
Ewentualnie uszkodziła Ci się cewka magneta,ale to raczej mało prawdopodobne.
Jaki masz założony akumulator.Stare XT500 ma chyba instalację 6v.Nie założyłeś przypadkiem 12V?.
Jak jeździłeś bez akumulator,to miałeś zamontowany chociaż kondensator,czy nic nie było podłączone w miejscu akumulatora?
Jak jeździłeś bez akumulatora,to miałeś włączone światła?
Robiłeś jakiekolwiek pomiary?
Możliwe,że padł Ci regulator napięcia.
Ewentualnie uszkodziła Ci się cewka magneta,ale to raczej mało prawdopodobne.
-
- Czyścioch
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 kwie 2019, 05:11
- Motocykl: Xt 500
Re: Brak prądu.
Akumulator ma 12v. Ale na internecie takie są do tego motoru. Jak jeździłem bez nie miałem żadnego kondensatora. A co do pomiarów nie wiem jak to sprawdzić. A jak jeździłem bez aku to nie wlaczalem świateł. Jak sprawdzić regulator napięcia. Wogole jak wygląda i gdzie go mogę mniej więcej znaleźć.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 58
- Rejestracja: 04 lis 2018, 10:52
- Motocykl: Xt600 34l
- Lokalizacja: głogów-polkowice-okolice
Re: Brak prądu.
regulator sprawdzisz najłatwiej jak zmierzysz napięcie miernikiem na akumulatorze na odpalonym moto=plus miernika do plusa aku,minus do minusa
powinno być najmniej 13v a najlepiej 14v z kawałkiem nie więcej jak 15v

Re: Brak prądu.
pezeot20 pisze:Akumulator ma 12v. Ale na internecie takie są do tego motoru. Jak jeździłem bez nie miałem żadnego kondensatora. A co do pomiarów nie wiem jak to sprawdzić. A jak jeździłem bez aku to nie wlaczalem świateł. Jak sprawdzić regulator napięcia. Wogole jak wygląda i gdzie go mogę mniej więcej znaleźć.
To,że na internecie tak widziałeś,wcale nie oznacza,że akumulator 12v ,Masz w swoim modelu.


Skorzystaj sobie ze stronki
https://www.megazip.net/
wyszukaj swój model i rocznik i zobacz na schematach jaki idzie tam np.akumulator,żarówki.
Tu się zdziwisz

Numer akumulatora,ze schematu wklepany do wyszukiwarki google,wskazał na akumulator 6V.
Z ciekawości,spróbuj wymontować kilka żarówek i obadać sprawę wizualnie.Czy są 6V,czy 12V.
Co do pomiarów.To najlepiej jak byś zaopatrzył się w jakiś najtańszy multimetr.I zmierzył napięcie ładowania.Najlepiej na zimnym silniku,jak jeszcze światła działają,oraz na rozgrzanym jakich brak.
Zostają jeszcze pomiary cewki magneta.Tylko,że do tego musiałbyś się zaopatrzyć w serwisówke z danymi.Poszukaj jej na forum,bo pamiętam,że był taki dział.Ewentualnie poszukaj jej w internecie,np.na chomiku.
Co do jazdy bez akumulatora,jazdy bez świateł to teoretyczne mógł się uszkodzić ten regulator.Ogólnie dla regulatorów montowanych w XT,zdrowiej jest jak silnik pracuje cały czas z włączonymi światłami.Wpisz sobie w google,hasło Regulator motocyklowy stratny.,i poczytaj jak kiedyś znajdziesz trochę czasu
No ale na razie to gdybanie.
Najpierw dokładnie obadaj sprawę,czy Masz instalację 6 czy 12 voltową.

- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 471
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Brak prądu.
Cześć ja w sr 500 z 82 mam już inst 12 V i do niej mam serwisowke i dane do pomiarów jak stwierdzisz ile volt to slij nr na priv wyślę zdiecie ale tekst jest anglik/wloch /niemiec. Powodzenia.A -ha zazdroszczę Ci z tego modelu co masz można zrobić piękna HL 500!
-
- Czyścioch
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 kwie 2019, 05:11
- Motocykl: Xt 500
Re: Brak prądu.
W sobotę będę sprawdzał. Dziki wielkie za podpowiedzi.
-
- Czyścioch
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 kwie 2019, 05:11
- Motocykl: Xt 500
Re: Brak prądu.
Witam. Sprawdziłem prąd. I sprawa ma się następująco. Po tygodniu postoju aku pokazało 9.56 i co około 2 sekundy rosło 0,01. Po przekreceniu stacyjki na zapłon spadło do 0,66. Po odpaleni wacha się pomiędzy 0,55 a 0,33. Przy dodawaniu gazu jest podobnie. A co do instalacji to jest 12v. Przynajmniej wszystkie żarówki są 12v. Lecz obok akumulatora jest chyba kondensator i ma oznaczenie 6v 2x21w. Ktos chyba wcześniej tu namieszać. Jak teraz z tego wybrnąć?