pezeot20 pisze:Akumulator ma 12v. Ale na internecie takie są do tego motoru. Jak jeździłem bez nie miałem żadnego kondensatora. A co do pomiarów nie wiem jak to sprawdzić. A jak jeździłem bez aku to nie wlaczalem świateł. Jak sprawdzić regulator napięcia. Wogole jak wygląda i gdzie go mogę mniej więcej znaleźć.
To,że na internecie tak widziałeś,wcale nie oznacza,że akumulator 12v ,Masz w swoim modelu.

Nie wiem ,czy Wiesz,ale XT500,były też nowsze do złudzenia przypominające współczesne XT600,a różniące się mniejszą pojemnością cylindra,od standardowej XT600.Te XT500 miały już instalację 12v.Twój nie koniecznie
Skorzystaj sobie ze stronki
https://www.megazip.net/
wyszukaj swój model i rocznik i zobacz na schematach jaki idzie tam np.akumulator,żarówki.
Tu się zdziwisz

.Bo jak dzisiaj,wyszukałem schematów XT500 z roczników 1979,1980,1981,to ewidentnie żarówki Masz 6v.Czyli instalacja jest 6V.
Numer akumulatora,ze schematu wklepany do wyszukiwarki google,wskazał na akumulator 6V.
Z ciekawości,spróbuj wymontować kilka żarówek i obadać sprawę wizualnie.Czy są 6V,czy 12V.
Co do pomiarów.To najlepiej jak byś zaopatrzył się w jakiś najtańszy multimetr.I zmierzył napięcie ładowania.Najlepiej na zimnym silniku,jak jeszcze światła działają,oraz na rozgrzanym jakich brak.
Zostają jeszcze pomiary cewki magneta.Tylko,że do tego musiałbyś się zaopatrzyć w serwisówke z danymi.Poszukaj jej na forum,bo pamiętam,że był taki dział.Ewentualnie poszukaj jej w internecie,np.na chomiku.
Co do jazdy bez akumulatora,jazdy bez świateł to teoretyczne mógł się uszkodzić ten regulator.Ogólnie dla regulatorów montowanych w XT,zdrowiej jest jak silnik pracuje cały czas z włączonymi światłami.Wpisz sobie w google,hasło
Regulator motocyklowy stratny.,i poczytaj jak kiedyś znajdziesz trochę czasu
No ale na razie to gdybanie.
Najpierw dokładnie obadaj sprawę,czy Masz instalację 6 czy 12 voltową.
