Problem "po zimowy"

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Dave
Czyścioch

Problem "po zimowy"

Post autor: Dave »

Witam

Mam problem z odpaleniem maszyny. Wszystko byłoby OK, ale nie kręci wałem, słychać tylko cykanie rozrusznika. Nie wiem co może być grane. Jeszcze go dokładnie nie przeglądałem ale akumulator jest OK, bezpiecznik koło aku również. Jak się zabrać do tematu ? Nie ma żadnego manuala do Yamahy, więc nie wiem gdzie może być reszta bezpieczników.

PS. Sorki za tak trywialne pytanie, ale jestem początkujący :)

Edit. Moto to Yamaha XT 600 97r.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2011, 18:21 przez Dave, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Motocykl: XR 400R

Re: Rozrusznik ?

Post autor: Kula »

jak słychać cykanie tylko, a rozrusznik nie kręci to na 99%aku.
a jeżeli aku naprawdę jest dobre to szlag trafił rozrusznik, może szczotki już są zjechane
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290

Post autor: Pawlo »

Rzadko się zdarza, żeby rozrusznik nagle padł. Ja stawiam, że to przekaźnik rozrusznika. Nie wiem gdzie on tam jest w tym XT (pewnie gdzieś pod siedzeniem). Łatwo go sprawdzić: między plus i minus dosłownie na moment wsadzić śrubokręt (uwaga - zaiskrzy :twisted: ), jak zakręci to przekaźnik do wymiany ;)
Obrazek
kyrtap87
Lubiący błoto
Motocykl: Jiaji HT 50 QT

Post autor: kyrtap87 »

jak aku sprawne , to przekaźnik rozrusznika siadł albo sie przycioł
Dave
Czyścioch

Ok sprawdzę jeszcze raz aku, ale wydaje się być dobry. Normalnie go załadowałem, światła świecą, klakson itd. Nie wiem jak inaczej miałbym go przetestować, ale nawet jest jest słaby to powinien kręcić rozrusznikiem. Zobaczę ten rozrusznik, mam nadzieje że mnie ostro nie jebie :) Jak sprawdzić ten przekaźnik ?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Jest KTM 690 Duke & 1290