Zerwane gwinty w głowicy

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
siCk_BoY_
Po kostki w błocie
Posty: 100
Rejestracja: 26 wrz 2010, 18:58
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Zerwane gwinty w głowicy

Post autor: siCk_BoY_ »

Witam. Bawił się ktoś kiedyś w regenerację gwintów w głowicy od strony pokrywy zaworowej?
Mam taką sytuację, że co najmniej jeden gwint jest przekręcony i przy przyspieszaniu ostatnio coś stukało w moto. Wydaje mi się, że to właśnie pokrywa zaworowa. Nie chcę w takim stanie jeździć bo boję się, że rozrząd może przeskoczyć. Chociaż to w sumie jedna lub dwie śrubki od strony właśnie rozrządu puściły i sączy mi się olej.

Zastanawiam się nad regeneracją tych gwintów zestawem Heli coil.

Robiliście coś takiego? Co o tym myślicie?
Radiator - Turystyka motocyklowa www.radiator-mototurystyka.pl
Kufry motocyklowe - www.kufry-motocyklowe.pl
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Zerwane gwinty w głowicy

Post autor: qpa »

Robiłem, działa lepiej niż oryginał ;]
Awatar użytkownika
siCk_BoY_
Po kostki w błocie
Posty: 100
Rejestracja: 26 wrz 2010, 18:58
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Re: Zerwane gwinty w głowicy

Post autor: siCk_BoY_ »

a kupowałeś cały zestaw czy domowymi narzędziami to robiłeś? Poza tym stosowałeś krótkie sprężyny czy udało Ci się znaleźć długie? Bo najdłuższe jakie mi się udało znaleźć to takie na 1 cm bodajże.
Radiator - Turystyka motocyklowa www.radiator-mototurystyka.pl
Kufry motocyklowe - www.kufry-motocyklowe.pl
mlody11132
Po kostki w błocie
Posty: 207
Rejestracja: 13 sie 2010, 08:55
Lokalizacja: slaskie

Re: Zerwane gwinty w głowicy

Post autor: mlody11132 »

pokrywa zaworowa ci napewno nie stuka,jak masz zerwana 1 czy 2 sruby z nie wiem ilu ale duzo ich tam jest,nie ma szans stukac.
xt 600 3tb
Kondek
Czyścioch
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2015, 20:42
Motocykl: Yamaha XT 600 43F

Re: Zerwane gwinty w głowicy

Post autor: Kondek »

Lekkie odgrzanie kotleta, co się będzie działo jeżeli nie trzyma ok 6 śrub, od strony właśnie rozrządu, wszystkich jest 16. Oprócz oczywiście tego że będzie ciekło. Poprzedni właściciel był widać dosyć siłową osobą :?
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Zerwane gwinty w głowicy

Post autor: ArturS »

Nic się nie stanie. Ważne żeby śruby przy wałku trzymały.
Kondek
Czyścioch
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2015, 20:42
Motocykl: Yamaha XT 600 43F

Re: Zerwane gwinty w głowicy

Post autor: Kondek »

Czyli na dobrą sprawę "wkręcić" je na klej żeby jakoś się utrzymały i resztę uszczelnić silikonem? Ewentualnie gdzie się da dojść to zrobię gwinty.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Zerwane gwinty w głowicy

Post autor: Gacek »

Ja bym nie był takim optymistą na ile pamietam 3 śruby pokrywy od strony rozrzadu ich gwinty znajdują się w cylindrze (dociskają uszczelkę pod głowicą ) wiec może być problem z wyciekiem nie muszę chyba uswiadamiać ze w całym silniku panuje spore ciśnienie :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Zerwane gwinty w głowicy

Post autor: fakir »

Gacek pisze: nie muszę chyba uswiadamiać ze w całym silniku panuje spore ciśnienie :| .
w kanałach olejowych tak, ale skrzynia korbowa i samo wnętrze silnika ma odmę, więc podczas pracy silnika panuje tam ciśnienie zbliżone do atmosferycznego
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Zerwane gwinty w głowicy

Post autor: Gacek »

fakir pisze:
Gacek pisze: nie muszę chyba uswiadamiać ze w całym silniku panuje spore ciśnienie :| .
w kanałach olejowych tak, ale skrzynia korbowa i samo wnętrze silnika ma odmę, więc podczas pracy silnika panuje tam ciśnienie zbliżone do atmosferycznego
to nie muj problem ale na dobra sprawę jak będziesz zmieniał oliwę - przy odkręconym korku spustu zakręć rozrusznikiem bez zapłonu :) albo rozszczelnij korek od rewizji rozrządu podczas pracy silnika i wtedy odnieś się do tego co twierdzisz ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ