Problemy z odpalaniem - odpala i gaśnie

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
grzesiekxt
Czyścioch
Posty: 17
Rejestracja: 18 mar 2012, 16:59
Motocykl: Yamaha xt 600

Re: Yamaha xt 600 ,2001r.pali gaśnie i już nie odpala POMOCY

Post autor: grzesiekxt »

rozumiem dziękuje za odpowiedź , czyli ustawić na znak "I" i regulować zawory , tak ? Tylko czy nie musi być tak że regulowane zawory mają być zamknięte ?
-gumis- - mechanik mieszka bardzo daleko , i nie ma w terminarzu wolnych miejsc ,ale też chciałbym sie czegoś nauczyć i umieć zrobić podstawowe rzeczy sam , przy XT . ;)
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Yamaha xt 600 ,2001r.pali gaśnie i już nie odpala POMOCY

Post autor: dzekson »

Na 99% tak - ustawiasz zawory na znaku "I" Jest jakiś procent niepewności, że serwisówka, na którą się powołałem:
1. dotyczy nieco innych modeli silnika niż jest w Twojej XT
2. jest napisana z błędem, co już raz zauważyłem w sprawie zębatki zdawczej

Ale logika i zasada działania silnika mówią, że oba znaki muszą pojawiać się w kolejności:
- pierwszy zapłon
- drugi GMP
A skoro wał obraca się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (lewoskrętnie) to
zapłon to znak "H" , a GMP musi być "I"

Możesz się w banalny sposób o tym przekonać. W otwór po wykręconej świecy zapłonowej wkładasz
jakiś długi "patyk" (oby nie metalowy bo może porysować tłok, może to być np. ołówek)
Kręcisz wałem dopóki "patyk" nie osiągnie maksymalnego wysunięcia z otworu - będzie to właśnie GMP.
Co drugi pełny obrót wału znacznik "I" powinien trafiać w okienko rewizyjne przy takim położeniu "patyka"
grzesiekxt pisze:... Tylko czy nie musi być tak że regulowane zawory mają być zamknięte ? ...
A jak napisałem?
"Możesz to "wyłapać" palcami, bo wtedy dzwigienki popychaczy będą mieć wyczuwalny luz (->oba zawory zamknięte)"

Co do samodzielnej regulacji to popieram Twoje dążenie do samokształcenia. Jednak gdy tego jeszcze nie robiłeś,
i są spore teoretyczne wątpliwości, lepiej abyś to zrobił z kimś obeznanym w temacie (kolega, "wujek" itp)
Musisz wziąć po uwagę co jest ważniejsze: czy własna edukacja i satysfakcja czy potencjalne problemy w trakcie
pracy i ewentualne konsekwencje Twojego błędu (a mogą być poważne)
Bo mechanik w płatnym warsztacie nie zgodzi się na Twoją asystę, to pewne.
Z drugiej strony, jaka jest pewność, że zrobi to solidnie?
Zapewne każdy z nas miał kiedyś "przygodę" ze źle wykonaną usługą serwisową,,,
Powodzenia
grzesiekxt
Czyścioch
Posty: 17
Rejestracja: 18 mar 2012, 16:59
Motocykl: Yamaha xt 600

Re: Yamaha xt 600 ,2001r.pali gaśnie i już nie odpala POMOCY

Post autor: grzesiekxt »

Dzięki za rady heh ; ) ale no wydaje mi sie że nie musze nic ustawiać , znalazłem punk "I" który jest zaraz po "H" i tłok jest GMP , sprawdzałem luzy zaworowe i weług mnie w ssących wszystko jest ok , tylko ciekawią mnie zawory wylotowe bo nie wchodzi mi szczelinomierz 0.15 mm a na forum doczytałem sie że ma być od 0.12 mm do 0.17 mm . I tu moje pytanie czy luz ma być większy niż 0,15 mm ? ; )
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha xt 600 ,2001r.pali gaśnie i już nie odpala POMOCY

Post autor: Gacek »

Z opisu jaki zamieściłeś szukał bym w innym miejscu przyczyn takiego zachowania silnika ale zawory zawsze można sprawdzić ;)
Co do zadanego przez ciebie pytania ?- zakres szczelinomierzy w zależności od zestawu powoduje ze nie ma czasami wymiaru jaki chcielibyśmy uzyskać wiec upewnij się tylko czy mieścisz w tolerancji OD - DO możesz zawsze dołożyć cieńszy aby przekonać się czy nie wykraczasz po za ta tolerancje .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
grzesiekxt
Czyścioch
Posty: 17
Rejestracja: 18 mar 2012, 16:59
Motocykl: Yamaha xt 600

Re: Yamaha xt 600 ,2001r.pali gaśnie i już nie odpala POMOCY

Post autor: grzesiekxt »

Witam wszystkich dziękuje za odpowiedzo .
Gazek- zawory są ok ;) ale zrobiem taką ciekawą rzecz , włożyłem do mojego xt gaźnik z dolotami od innego xt i chodzi pięknie ;) tylko teraz pytanie co z moim gaźnikiem moze być nie tak ; / ma ktoś pomysł ?
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Yamaha xt 600 ,2001r.pali gaśnie i już nie odpala POMOCY

Post autor: dzekson »

grzesiekxt pisze:...
włożyłem do mojego xt gaźnik z dolotami od innego xt i chodzi pięknie ;) tylko teraz pytanie co z moim gaźnikiem moze być nie tak ; / ma ktoś pomysł ?
Pomysł jest jeden - gaźnik na stół i rozkręcić do tzw. ostatniej śrubki, posprawdzać membrany, dysze, iglice, ssanie,,, słowem wszystko, bo już wiesz, że w nim leży problem. Wymienić to co wydaje się podejrzane.
Przedmuchać, wyczyścić najlepiej chemią.
Na forum już pisane było n-razy o regulacji i serwisie gaźnika.

Zamontować, wyregulować i gazu :biker:
Tu już na odległość nikt nie wywróży, a doktoryzować się nie ma co w tym temacie.
Daj znać co było nie tak z gaźnikiem
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha xt 600 ,2001r.pali gaśnie i już nie odpala POMOCY

Post autor: Gacek »

Wiesz mój kumpel miał podobnie w tt rozbierał regulował czyścił dmuchał - najwyraźniej niezbyt dokładnie - miał przepchany odcinek rurki i taki mikro filierek przed iglicą zaworu pływakowego .Wszystko wyglądało prawidłowo paliwo się lało regulacje , poziom paliwa itd itp a jednak dopiero mechanicznie cinkim drucikiem wyciągnoł kupę igiełek odklejonych z acerbisa i wszystko ruszyło normalnie ;)
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
grzesiekxt
Czyścioch
Posty: 17
Rejestracja: 18 mar 2012, 16:59
Motocykl: Yamaha xt 600

Re: Yamaha xt 600 ,2001r.pali gaśnie i już nie odpala POMOCY

Post autor: grzesiekxt »

Sprawdziałem poziom paliwa i wadaje mi się że jest go troche za dużo w komorze pływakowej , zabrałem sie dzisiaj za rozkręcenie gaźnika , mam pytanie w serwisówce na zdj jest odwrócony gaźnik i mierzona jest odległość od krawędzi pływaka do krawędzi gaźnika , jest tam napisane od 25mm do 27mm , i tu moje pytanie bo ja mam poniżej 25mm , dokładnie chyba 23mm , czy to normalne ? W xt z którego przekałdałem gaźnik jest tak samo ( moto chodzi idealnie ) , i teraz nie wiem czy przestawiać to u siebie . Proszę o odpowiedz . Mam też pytanie co do małej dyszy zaraz po głównej dyszy w gaźniku ( w manualu podpisana jest pilot jet ) , na ile obrotów ma byc ona ustawiona ? ; ) z góry dzięki za odpowiedzi .
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Yamaha xt 600 ,2001r.pali gaśnie i już nie odpala POMOCY

Post autor: dzekson »

Ta metoda pomiaru wysokości pływaka nad krawędz komory jest słaba, zawsze jest niepewność kiedy mierzyć, wg manuala to wtedy gdy blaszka pływaka zaczyna dotykać zaworka nie wciskając go jeszcze w gniazdo. Z tym, że to bardzo trudno wyczuć i stąd błędy tych kilku mm są możliwe.
Zresztą Twój opis "dokładnie chyba 23mm" mówi sam za siebie, bo "dokładnie" wyklucza "chyba" więc o co chodzi???
Lepiej zmierz już na poskładanym gaźniku poziom paliwa w komorze za pomocą przezroczystej rurki dołączonej do króćca spustowego paliwa. Stworzy to system naczyń połączonych dzieki temu w rurce przyłożonej do góry wzdłuż gaźnika zobaczysz taki sam poziom paliwa jak w komorze. W rurce ma go być 6-8 mm poniżej krawędzi komory.
Zresztą w manulau masz rysunek i opis co i jak,,,

Dyszy pilot jest nie reguluje się na ilość obrotów - ma być wkręcana do końca podobnie zresztą jak dysza main jet.


grzesiekxt pisze:Sprawdziałem poziom paliwa i wadaje mi się że jest go troche za dużo w komorze pływakowej , zabrałem sie dzisiaj za rozkręcenie gaźnika , mam pytanie w serwisówce na zdj jest odwrócony gaźnik i mierzona jest odległość od krawędzi pływaka do krawędzi gaźnika , jest tam napisane od 25mm do 27mm , i tu moje pytanie bo ja mam poniżej 25mm , dokładnie chyba 23mm , czy to normalne ? W xt z którego przekałdałem gaźnik jest tak samo ( moto chodzi idealnie ) , i teraz nie wiem czy przestawiać to u siebie . Proszę o odpowiedz . Mam też pytanie co do małej dyszy zaraz po głównej dyszy w gaźniku ( w manualu podpisana jest pilot jet ) , na ile obrotów ma byc ona ustawiona ? ; ) z góry dzięki za odpowiedzi .
grzesiekxt
Czyścioch
Posty: 17
Rejestracja: 18 mar 2012, 16:59
Motocykl: Yamaha xt 600

Re: Yamaha xt 600 ,2001r.pali gaśnie i już nie odpala POMOCY

Post autor: grzesiekxt »

Tak wiem wiem o co chodzi z mierzeniem na złożonym gaźniku ; ) Tak zrobie . Jeżeli po złożeniu gaźnika na nowo , dalej będą jakieś problemy to moze pomóc zestaw naprawczy gaźnika ? ( znalazłem ich pare na allegro ) .
ODPOWIEDZ