Problem z odpaleniem

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Awatar użytkownika
RedGothic
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:47
Motocykl: YAMAHA XT 600 Z TENERE ^_^

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: RedGothic »

ha ha ha ha upewniam sie tylko , z ta skrzynka trzeba spróbować w stylu ,,zostań bohaterem w swoim grażu"" hahahaahah
:goodjob:
Było: Motorynka , Komar1973 , WSK 3 , SHL M11 , Yamaha TT600 4GV BELGARDA...
Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach...
Jazda na motorze to najlepsza rzecz jaką można robić w ubranich...
Awatar użytkownika
RedGothic
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:47
Motocykl: YAMAHA XT 600 Z TENERE ^_^

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: RedGothic »

W tym roku zrobilem generalny remont czyli szlif+nowy tłok+regeneracja głowicy teraz mialem ciagle problemy z odpaleniem , motocykl odkopywał i cofał mi w gażnik spaliny . Wkońcu zaprowadziłem motocykl do czarodzieja który niby ustawił poprawnie gaznik i cos przy elektryce sprawdził... Myk polega na tym ze motocykl po odpaleniu i rozgrzaniu super reagował na gaz ale nie dało sie ustawić jałowych obrotów to znaczy... raz miał za małe obroty raz za duze falował , czarodziej powiedział że gaznik jest już szmelcem i gdzieś łapie lewe powietrze
Jeszcze jak na złość teraz nie mogę odpalić motocykla , chodzi przez kilka sekund i gaśnie co może być przyczyną ? macie jaieś pomysły gdyż kompletnie nie mam juz pomysłu... Nurtuje mnie czy Gażnik może tak rozkalibrować się że nie nadaje sie do niczego ??
Było: Motorynka , Komar1973 , WSK 3 , SHL M11 , Yamaha TT600 4GV BELGARDA...
Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach...
Jazda na motorze to najlepsza rzecz jaką można robić w ubranich...
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: Pawlo »

Może lewe ciągnie ci przez cięgno ssania? Artur opisywał taki przypadek viewtopic.php?f=2&t=1898&p=14170#p14090
Obrazek
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: ArturS »

Panowie, nadal mam u siebie problemy z rozruchem i powoli mnie to wk..wia. Tak było przed remontem i tak jest teraz. Zimny, odstany silnik odpalam w ten sposób, że bez ssania 2-3 razy robię kilka obrotów silnika, później załączam ssanie i za 2-3 razem odpala. Nie mogę trzymać cały czas startera, bo się prędzej zaleje, albo akuś wydoi. Jak silnik ciepły, to też baaardzo rzadko pali od strzała. Też trzeba z 2-3 razy przytrzymać starter na 1-2 obroty wału. Jak będę trzymał cały czas, to nici z tego (no może czasami odpali). Zastanawiam się gdzie problem - gaźniki, czy elektryka? Zresztą z elektryką problemy są cały czas (ładowanie). Po przekręceniu kluczyka na "ON" napięcie spada z ok 12.5V nagle na ok 11.5V. Przy rozruchu ta wartość leci dodatkowo ostro w dół. Może z tego te "walenie" sprzęgła rozrusznika, bo z powodu małego prądu silnik próbuje się cofnąć (rozrusznik kręci zbyt wolno)?

właśnie... może sam sobie odpowiedziałem. Moto stoi od niedzieli, więc zepnę go kablami z aku samochodu i zobaczymy, czy coś się zmieni.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: ArturS »

Na kablach odpalił od dotyku :niewiem: Jeszcze co zauważyłem - im wyższe obroty tym mniejsze napięcie ładowania. Kombinuję regler, niema co cudować.
Awatar użytkownika
RedGothic
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:47
Motocykl: YAMAHA XT 600 Z TENERE ^_^

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: RedGothic »

Jak sprawdzić cewke zapłonową? gdyż u mnie jest brak iskry albo strasznie słaba... ?
Było: Motorynka , Komar1973 , WSK 3 , SHL M11 , Yamaha TT600 4GV BELGARDA...
Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach...
Jazda na motorze to najlepsza rzecz jaką można robić w ubranich...
Awatar użytkownika
RedGothic
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:47
Motocykl: YAMAHA XT 600 Z TENERE ^_^

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: RedGothic »

http://www.skuterfan.pl/?a=sklep.artykul&id=2 dobra sposób znalazłem
A macie gdzieś w manualu jakie wartosci powinny być ??
Było: Motorynka , Komar1973 , WSK 3 , SHL M11 , Yamaha TT600 4GV BELGARDA...
Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach...
Jazda na motorze to najlepsza rzecz jaką można robić w ubranich...
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: Magic »

erni2012
Lubiący błoto
Posty: 95
Rejestracja: 06 kwie 2011, 18:04
Motocykl: ttr 600

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: erni2012 »

Witam, mam problem z odpaleniem TTR 600 na zimnym silniku - jak motocykl postoi 1-2 dni nie odpalany to trzeba kopac z 10 razy żeby załapał, na ciepłym silniku lub przy wysokiej + temperaturze motocykl pali od pierwszego kopa, dodam że wszystkie rzeczy które przyszły mi do głowy już zostały sprawdzone : świeca nowa, nowy filtr powietrza, kompresja jest taka jak powinna byc motocykl świeżo po remoncie silnika, gaznik wyregulowany wyczyszczony, króćce wymienione, zawory wyregulowane sprawdzona cała elektryka(w firmie w Ostrołęce) zapłon też ustawiony tak jak potrzeba, iskra jest mocna, jeszcze jedyna rzecz która przychodzi mi do głowy a nie została sprawdzona to ssanie, może jest tam jakiś oring który pękł i motocykl zasysa lewe powietrze i z tąd ten problem, ? odnosze wrażenie że tak jakby motocykl nie dostawał odpowiedniej ilości ssania, prosze o pomoc, przeczytałem już wiele forum ale nic konkretnego nie znalazłem,
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: szpadyzor45 »

Jak odpalasz moto? Spróbuj najpierw "przekopać" bez zapłonu kilka razy, później załącz zapłon i kopnij porządnie. Ja u siebie w zimne dni muszę dodatkowo wkręcić o obrót śrubkę od wolnych obrotów.
ODPOWIEDZ