Problem z prądem

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
bonzo2
Czyścioch
Posty: 10
Rejestracja: 18 cze 2012, 07:57

Problem z prądem

Post autor: bonzo2 »

Witam.
Mam problem z moim 3tb. Po zimie chciałem odpalić sprzęt i nie dało rady. Diagnozą był padnięty akumlator, także zamówiłem nowy,włożyłem go 2 dni temu i wszystko było ok aż do dzisiaj. Dzisiaj przejechałem trasę 250km podczas której też jeszcze było wszystko dobrze. Natomast po przyjeździe na miejsce zgasiłem motocykl i po 10 minutach chciałem ponownie odplić, ale już nie mogę. Odgłosy przy próbie odpalania są bardzo podobne jak przy padniętym akumlatorze. Proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Problem z prądem

Post autor: Magic »

Brak ładowania, lub pośniedziałe (słabo przykręcone) styki akumulatora.

Sprawdź napięcie, sprawdź połączenie.

btw. Tego typu wątki występowały na forum.
bonzo2
Czyścioch
Posty: 10
Rejestracja: 18 cze 2012, 07:57

Re: Problem z prądem

Post autor: bonzo2 »

Ze stykami jest wszystko ok. A mógłbyś napisać gdzie sprawdzić to napięcie?
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Problem z prądem

Post autor: Magic »

Woltomierzem mierzyć napięcie na złączach akumulatora. Referencyjnie powinno być: 13.8 +/- 0.3 [V]
Oczywiście na włączonym silniku.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Problem z prądem

Post autor: ArturS »

A jak takiego napięcia nie będzie, to dalej należy szukać za reglerem, czyli odpiąć go i przemierzyć rezystancję oraz na uruchomionym silniku napięcie międzyfazowe.
bonzo2
Czyścioch
Posty: 10
Rejestracja: 18 cze 2012, 07:57

Re: Problem z prądem

Post autor: bonzo2 »

Witam ponownie. Dopiero teraz miałem czas przemierzyć wszystkie napięcia:
- na złączach akumulatora przy wyłączonych światłach 13,6V
- na złączach przy włączonych światłach 12,5V
- napięcie przed regulatorem na wszystkich parach oscylowało od wartości około 24,5V na wolnych obrotach do około 67 na wysokich

I teraz moje pytanie co jest nie tak? Niestety nie posiadam serwisówki, żeby to sprawdzić (znalazłem na płatnych serwisach tylko).
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Problem z prądem

Post autor: Magic »

Ładowanie jest, wszystko ogólnie pasuje. Więc teraz zostaje obwód rozrusznika. Przed badaniem czegokolwiek sprawdź proszę jeszcze czy po próbie włączenia silnika napięcie na akumulatorze nie spada do jakiś niskich wartości <12[V].

Jeśli jest O.K. to całkiem możliwe że uszkodzeniu uległ przekaźnik rozrusznika. Do niego idzie bezpośrednio przewód o dużej średnicy z akumulatora koloru czerwonego. Wygląda tak:

Obrazek

By móc sprawdzić czy uległ on awarii, w sposób - najprostszy - użyj szczypiec/"kombinerek" do zwarcia widocznych na zdjęciu 2 nakrętek. Jeżeli rozrusznik ładnie się zakręci to znalazłeś przyczynę jeśli nie to szukamy problemu w rozruszniku.
bonzo2
Czyścioch
Posty: 10
Rejestracja: 18 cze 2012, 07:57

Re: Problem z prądem

Post autor: bonzo2 »

Może mieć to związek z przekaźnikiem bądź rozrusznikiem jeśli podładowałem aku i teraz normalnie odpala?
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Problem z prądem

Post autor: Magic »

Może być taka sytuacja, że podczas rozruchu napięcie na akumulatorze spada gwałtownie i nie ma siły zamknąć przekaźnik i się robi takie sprzężenie zwrotne.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Problem z prądem

Post autor: Gacek »

bonzo2 pisze:Witam ponownie. Dopiero teraz miałem czas przemierzyć wszystkie napięcia:
- na złączach akumulatora przy wyłączonych światłach 13,6V
- na złączach przy włączonych światłach 12,5V
- napięcie przed regulatorem na wszystkich parach oscylowało od wartości około 24,5V na wolnych obrotach do około 67 na wysokich

I teraz moje pytanie co jest nie tak? Niestety nie posiadam serwisówki, żeby to sprawdzić (znalazłem na płatnych serwisach tylko).
moim zdaniem za niskie wartości napięcia masz na pracującym silniku .
Wyłączony akumulator powinien mieć w zależności od stanu naładowania od 12,7 do 13 v .Wartości jakie podałeś przy pracującym silniku i pełnym obciążeniu są ewidentnie za niskie twoje aku nie jest ładowane :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ