Problem z prądem

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
bonzo2
Czyścioch
Posty: 10
Rejestracja: 18 cze 2012, 07:57

Re: Problem z prądem

Post autor: bonzo2 »

Magic pisze:Może być taka sytuacja, że podczas rozruchu napięcie na akumulatorze spada gwałtownie i nie ma siły zamknąć przekaźnik i się robi takie sprzężenie zwrotne.
Sprawdziłem napięcie przy rozruchu i oscyluje około 10,5-11,5V także nie wiem czy jest ok?
Gacek pisze:
bonzo2 pisze:Witam ponownie. Dopiero teraz miałem czas przemierzyć wszystkie napięcia:
- na złączach akumulatora przy wyłączonych światłach 13,6V
- na złączach przy włączonych światłach 12,5V
- napięcie przed regulatorem na wszystkich parach oscylowało od wartości około 24,5V na wolnych obrotach do około 67 na wysokich

I teraz moje pytanie co jest nie tak? Niestety nie posiadam serwisówki, żeby to sprawdzić (znalazłem na płatnych serwisach tylko).
moim zdaniem za niskie wartości napięcia masz na pracującym silniku .
Wyłączony akumulator powinien mieć w zależności od stanu naładowania od 12,7 do 13 v .Wartości jakie podałeś przy pracującym silniku i pełnym obciążeniu są ewidentnie za niskie twoje aku nie jest ładowane :| .
Czyli sugerujesz, że to regulator bądź alternator z naciskiem na regulator (jeśli nie podobają Ci się napięcia za regulatorem)?
Wiecie gdzie można dostać regulatory do xt 3tb?
Zeby było śmieszniej zgubiły mi się dzisiaj migacze i też nie wiem co się stało. Już mnie dobija ta elektryka:)
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Problem z prądem

Post autor: Magic »

przy rozruchu to normalne, pytanie czy po wraca do normy. Gacka wypowiedzią bym się nie sugerował, nosz nie ma ma on racji teraz :browar:
Awatar użytkownika
-gumis-
Po kostki w błocie
Posty: 136
Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama

Re: Problem z prądem

Post autor: -gumis- »

Miałem kiedyś u siebie w TT taki przypadek. Również kupiłem akumulator i dalej było to samo.
Dopiero Demontaż rozrusznika i wyczyszczenie oraz nasmarowanie naprawiły sprawę. Generalnie problem tkwił w zablokowanych szczotkach rozrusznika.
Też był objaw jak przy padniętym aku.Czasami normalnie zakręcił, czasami dusiło go strasznie
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Problem z prądem

Post autor: Gacek »

Sugeruję ze to za niskie napięcie - przyczyn takiego stanu może być wiele :roll: .
Z praktycznych spostrzeżeń akumulator w "swobodnym " stanie posiada napięcie jw napisałem - aby zrobić realny pomiar dający prawidłowy obraz jego stanu należało by zmierzyć napięcie pod obciążeniem można to zrobić w autoryzowanym serwisie tam mają takie mierniki .
U mnie napięcie podczas pracy silnika z pełnym obciążeniem oświetlenia włączonym stopem i mrugającym kierunkiem spada w okolice 13,9 14 v w chwili zapalania się kierunkowskazu ,ale generalnie oscyluje w granicy ponad 14 v po wyłączeniu zapłonu i przerwaniu procesu ładowania przez jakiś czas napięcie na aku jest wyższe i stopniowo opada myślę ze po godzince odstania mam wiarygodny odczyt świadczący wg -.
instrukcji obsługi niektórych producentów o stanie naładowania( informacja następującej treści odnalazłem w takowej instrukcji ) stan naładowania akumulatora można stwierdzić po napięciu na jego klemach i tak np wartosć 12,75 v ma świadczyć o 75 % naładowania itp itd ;) .Pożycz regler podmień i będziesz wiedział czy kupować czy nie :) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
bonzo2
Czyścioch
Posty: 10
Rejestracja: 18 cze 2012, 07:57

Re: Problem z prądem

Post autor: bonzo2 »

Magic pisze:przy rozruchu to normalne, pytanie czy po wraca do normy. Gacka wypowiedzią bym się nie sugerował, nosz nie ma ma on racji teraz :browar:
Wraca do poziomu jaki wymieniłem wcześniej w postach.
-gumis- pisze:Miałem kiedyś u siebie w TT taki przypadek. Również kupiłem akumulator i dalej było to samo.
Dopiero Demontaż rozrusznika i wyczyszczenie oraz nasmarowanie naprawiły sprawę. Generalnie problem tkwił w zablokowanych szczotkach rozrusznika.
Też był objaw jak przy padniętym aku.Czasami normalnie zakręcił, czasami dusiło go strasznie
Rozrusznik był sprawdzany przed zimą przez moje swagra, a on ogarnia temat i mówił, że wszystko ok. Dokładnie zrobiliśmy z nim to co napisałeś, czyli czyszczenie i smarowanie.
Gacek pisze:Sugeruję ze to za niskie napięcie - przyczyn takiego stanu może być wiele :roll: .
Z praktycznych spostrzeżeń akumulator w "swobodnym " stanie posiada napięcie jw napisałem - aby zrobić realny pomiar dający prawidłowy obraz jego stanu należało by zmierzyć napięcie pod obciążeniem można to zrobić w autoryzowanym serwisie tam mają takie mierniki .
U mnie napięcie podczas pracy silnika z pełnym obciążeniem oświetlenia włączonym stopem i mrugającym kierunkiem spada w okolice 13,9 14 v w chwili zapalania się kierunkowskazu ,ale generalnie oscyluje w granicy ponad 14 v po wyłączeniu zapłonu i przerwaniu procesu ładowania przez jakiś czas napięcie na aku jest wyższe i stopniowo opada myślę ze po godzince odstania mam wiarygodny odczyt świadczący wg -.
instrukcji obsługi niektórych producentów o stanie naładowania( informacja następującej treści odnalazłem w takowej instrukcji ) stan naładowania akumulatora można stwierdzić po napięciu na jego klemach i tak np wartosć 12,75 v ma świadczyć o 75 % naładowania itp itd ;) .Pożycz regler podmień i będziesz wiedział czy kupować czy nie :) .
Akumlator po pierwszy rozładowaniu był ładowany w warsztacie i tam później pokazali mi, że był naładowany. Chętnie spróbuję inny regler, ale nie znam nikogo z okolic Wrocławia. Może Panowie kogoś znają? :)
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Problem z prądem

Post autor: Gacek »

Idę twoim tropem ;) skoro po naładowaniu aku nie masz problemu z odpaleniem to wg mnie musisz odnaleźć powód takiego stanu :) .Albo masz słabe ładowanie - albo nadmierne upływy prądu które mają wpływ na zaniżanie napięcia w chwili kiedy aku powinno być ładowane podczas pracy silnika .
W nawiasie od siebie dodam bez sugestii ) : jak będziesz zmieniał regler zakup taki z radiatorem ;) .
No i ładuj okresowo aku jak nie jeździsz zimą itp - szkoda kasy aby co rok inwestować w nowy :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
bonzo2
Czyścioch
Posty: 10
Rejestracja: 18 cze 2012, 07:57

Re: Problem z prądem

Post autor: bonzo2 »

Gacek pisze:Idę twoim tropem ;) skoro po naładowaniu aku nie masz problemu z odpaleniem to wg mnie musisz odnaleźć powód takiego stanu :) .Albo masz słabe ładowanie - albo nadmierne upływy prądu które mają wpływ na zaniżanie napięcia w chwili kiedy aku powinno być ładowane podczas pracy silnika .
W nawiasie od siebie dodam bez sugestii ) : jak będziesz zmieniał regler zakup taki z radiatorem ;) .
No i ładuj okresowo aku jak nie jeździsz zimą itp - szkoda kasy aby co rok inwestować w nowy :| .
Chętnie sprawdziłbym regulator, bo trochę szkoda jakbym wydał kolejne 150zł bezsensownie, po ostatnich wydatkach na moto i okaże się, że to jednak nie regler.
bonzo2
Czyścioch
Posty: 10
Rejestracja: 18 cze 2012, 07:57

Re: Problem z prądem

Post autor: bonzo2 »

Byłem na zakupach i nowy regulator już zamontowany. Teraz napięcie przy maksymalnym obciążeniu wynosiło 13,4V, a bez 13,8. Akumlator podładowałem i czekam teraz na rozwój sytuacji:)
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Problem z prądem

Post autor: Gacek »

Trochę małe te wartości :roll: ale może to kwestia miernika ,może aku już wyeksploatowane lub nie w pełni naładowane :| dobre aku wymusza bez obciążenia nawet do 14,3-5 V ale to takie maksimum wyższe napięcie będzie zabijać aku .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
bonzo2
Czyścioch
Posty: 10
Rejestracja: 18 cze 2012, 07:57

Re: Problem z prądem

Post autor: bonzo2 »

Miernik może i nie jest najwyższych lotów, ale aku jest nowe. Dzisiaj zrobione kilka km i jak na razie wszystko ok, ale może jeszcze aku trzymał po doładowaniu:)
ODPOWIEDZ