[XT600] ustawienie gaźników

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

[XT600] ustawienie gaźników

Post autor: mazi »

Być może ktoś podzieli się dobrą radą.
Problem polega na tym, że przy kręceniu na wysokie obroty (chyba od 5kRPM w górę) silnik zaczyna przerywać, tak jakby brakowało mu paliwa.
Tego efektu nie miałem w 1VJ, tam kręciłem sporo wyżej.
Terenowiecc kiedyś podobny efekt minimalizował zmianą poziomu paliwa w pływaku...

I sam nie wiem, czy brać się za zmianę poziomu paliwa czy też może szukać innej dyszy - a może jeszcze coś?
Tłumik to Laser ProDuro w wersji Racing, a więc można powiedzieć że przelot, tylko dość cichy.
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: [XT600] ustawienie gaźników

Post autor: Pawlo »

A jakby iglicą ruszyć? :niewiem:
Obrazek
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: [XT600] ustawienie gaźników

Post autor: mazi »

Pawlo pisze:A jakby iglicą ruszyć? :niewiem:
Już tak dawno nie rozbierałem tego złomu, że nawet nie pamiętam czy iglica jest regulowana...
Jeżeli tak trzeba będzie podnieść jeden ząbek.

U siebie jak założyłeś przelot ruszałeś coś w gaźnikach?
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: [XT600] ustawienie gaźników

Post autor: Pawlo »

mazi pisze:U siebie jak założyłeś przelot ruszałeś coś w gaźnikach?
Wg metody rurki poziom paliwa mam 0 mm poniżej krawędzi i chodzi jak złoto :) Iglice standardowo ustawione. Świeca lekko biaława, możliwe, że brakuje mu właśnie tylko na wysokich, ale w jeździe nic nie czuć. Tylko ja mam przelot fi 60, także tam huragan w kominie, ile nie podleje to wydmucha :D
Obrazek
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: [XT600] ustawienie gaźników

Post autor: mazi »

Pawlo pisze:
mazi pisze:U siebie jak założyłeś przelot ruszałeś coś w gaźnikach?
Wg metody rurki poziom paliwa mam 0 mm poniżej krawędzi i chodzi jak złoto :) Świeca lekko biaława, możliwe, że brakuje mu właśnie tylko na wysokich, ale w jeździe nic nie czuć. Tylko ja mam przelot fi 60 :D
Jak możesz (wiesz gdzie to jest) weź mi zalinkuj opis jak ten cholerny poziom powinno ustawiać się.
Terenowiecc to robił, pewnie wie - ale sam poczytałbym z ciekawości.

Czyli masz równo z krawędzią - jaką? :niewiem:
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: [XT600] ustawienie gaźników

Post autor: Pawlo »

mazi pisze:Czyli masz równo z krawędzią - jaką? :niewiem:
Z krawędzią gaźnika - miejsce styku z komorą pływaka.
Lektura: viewtopic.php?f=2&t=380
viewtopic.php?f=27&t=829

Powiem ci, że dopiero po 5 wyciągnięciu gaźnika sam zrozumiałem jak to działa, ale wytłumaczyć zbytnio nie potrafię :lol:
Obrazek
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: [XT600] ustawienie gaźników

Post autor: mazi »

Pawlo pisze:
mazi pisze:Czyli masz równo z krawędzią - jaką? :niewiem:
Z krawędzią gaźnika - miejsce styku z komorą pływaka.
Lektura: viewtopic.php?f=2&t=380
viewtopic.php?f=27&t=829

Powiem ci, że dopiero po 5 wyciągnięciu gaźnika sam zrozumiałem jak to działa, ale wytłumaczyć zbytnio nie potrafię :lol:

Patrząc po
viewtopic.php?f=2&t=380
wygląda banalnie :biggrin:
---
Pozdrawiam
mazi
mirecki
Po kostki w błocie
Posty: 116
Rejestracja: 13 cze 2012, 11:25
Motocykl: XT 600 3TB '94
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: [XT600] ustawienie gaźników

Post autor: mirecki »

A ja tak miałem i też myślałem , że brakuje paliwa. Regulowałem poziom, iglice podnosiłem, opuszczałem, czyściłem kranik, nowa świeca i dalej ni chu chu. Potem wymieniłem filtr powietrza, który wyglądał na nowy i jak ręką odjął - jest moc i jest banan :funkynana:
Po świecy nie było widać, że go zalewa na wysokich bo pewnie jak mu spuszczałem z tonu to ją przepalało i wracało do normy - tak sobie to wytłumaczyłem po swojemu - tak że spróbuj może i tego.
Awatar użytkownika
Tomiacho
Po kostki w błocie
Posty: 330
Rejestracja: 31 mar 2010, 22:04
Motocykl: XT 600 43f
Lokalizacja: Piła

Re: [XT600] ustawienie gaźników

Post autor: Tomiacho »

U mnie też kiedyś przerywał na wysokich i wyregulowałem iglice w podciśnieniowym gaźniku. Kombinowałem z różnymi konfiguracjami.
Cold and Ugly

Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: [XT600] ustawienie gaźników

Post autor: Gacek »

Moim zdaniem jak odczuwasz brak paliwa to potrzeba zwiększyć jego ilość na dopływie - w xt mam dwa kraniki niestety czeskie
o mniejszym przekroju i niestety równoprzelotowy trójnik czasami nie wyrabia :| ale tylko na czarnym bo off em nie ma opcji aby kręcić maszynkę na full .Ale jak się przejęzyczyłeś i brakuje ci mieszanki aby uzyskać wyższe obroty silnika to spojrzał bym z innej płaszczyzny .
Generalnie łatwo sprawdzić objawy przyczyny przykręć kraniki i będziesz wiedział czy paliwa czy czegoś innego brakuje ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ