Zatarty XT600 na glowicy

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
rafus
Czyścioch
Posty: 15
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:49
Motocykl: YAMAHA XT 600 3TB

Zatarty XT600 na glowicy

Post autor: rafus »

witam wszystkich forumowiczów. jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy post dlatego prosił bym o wyrozumiałość.
a wiec jak w temacie. posiadam xt 600 3tb 93r i przytarł mi sie na głowicy już drugi raz i nie wiem co moze byc tego przyczyną. pompa oleju jest ok. ilość oleju też jest w normie dlatego nie wiem co moze byc tego przyczyna. a jak szybko grzeje się olej w misce olejowej w waszych xt-kach bo u mnie po przejechaniu okolo 6km olej w misce byl praktycznie zimny.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Zatarty XT600 na glowicy

Post autor: ArturS »

Po 6km to już powinien być gorący jak cholera. Mój pochodzi z 2-3 minuty i olej w całym obiegu jest już ciepły/gorący :niewiem:
rafus
Czyścioch
Posty: 15
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:49
Motocykl: YAMAHA XT 600 3TB

Re: Zatarty XT600 na glowicy

Post autor: rafus »

a wiesz co może być tego przyczyna? jak odkręcę wlew oleju to widzę jak chlupie tam olej. a przy filtrze oleju do śrubki odpowietrzającej wkręciłem wężyk o długości około metra i olej normalnie wyleciał wiec nie wiem co jest nie tak z tym smarowaniem :(
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Zatarty XT600 na glowicy

Post autor: terenowiecc »

Jak dokręcasz czapkę głowicy, przy użyciu klucza dynamometrycznego i odpowiednich wartości momentów sił - 10Nm? Czy na czuja, żeby było dobrze dokręcone?
I jeszcze jedno pytanie, pompa oleju piszesz, że jest ok a kanał olejowy idący z prawej strony głowicy jest drożny?
rafus
Czyścioch
Posty: 15
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:49
Motocykl: YAMAHA XT 600 3TB

Re: Zatarty XT600 na glowicy

Post autor: rafus »

2013-08-31 16.38.29_zmniejszacz-pl_176213.jpg
dokrecam bez klucza poniewaz nie posiadam ale dokrecam dosc mocno. a wszystko zaczelo sie po spawaniu tej dzwigni oznaczonej kolorem czerwonym. namalowalem jeszcze jak idzie smarowanie z miski olejowe i te wszystkie kanaly sa drożne. po pierwszym zatarciu silnik byl rozpolawiany poniewaz wymieniałem wal bo główka korbowodu byla wyrobiona i sworzeń też troche byl zjechany no i zaczelo lekko stukać. to od razu kupilem nowy tłok i zrobiłem szlif. miałem zamiar to wszystko docierać no ale dlugo to nie potrwalo bo zrobilem nie cale 50km i znowu sie zatarł robiłem tylko krutkie trasy po okolo 4km na spokojnie. a wczoraj chciałem zrobic troche dłuższą trase no i się stało. nie wiem co moze byc tego przyczyną :niewiem:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zatarty XT600 na glowicy

Post autor: Pawlo »

rafus pisze:dokrecam bez klucza poniewaz nie posiadam ale dokrecam dosc mocno
No to przyczynę zatarcia już znasz ;) Poza tym olej może się mocniej grzać przez ubogą mieszankę - zobacz jak tam świeca wygląda. No i przy docieraniu długie trasy niewskazane.
Obrazek
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Zatarty XT600 na glowicy

Post autor: ArturS »

I spokojna jazda też niezalecana ;) A klucz dynamometryczny na niskie momenty można na alledrogo kupić już za kilka dyszek.
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Zatarty XT600 na glowicy

Post autor: qpa »

i to jest podstawa do skręcania pokrywy zaworów
JAWKA SIEDLCE
Po kostki w błocie
Posty: 257
Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
Motocykl: xt600

Re: Zatarty XT600 na glowicy

Post autor: JAWKA SIEDLCE »

Witajcie.Ja bym zaczoł od sprawdzenia czy wszystkie o-ringi od kanałów olejowych są na swoich miejscach w karterach ?.Niewiem jak w 3tb ale po wyjęciu napędu obrotomieża z głowicy i po odpaleniu olej powinien ostro chlustnąć z otworu.
A następna sprawa czy niezadużo sylikonu w okolicy wałka i pokrywy zaworowej:).?
rafus
Czyścioch
Posty: 15
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:49
Motocykl: YAMAHA XT 600 3TB

Re: Zatarty XT600 na glowicy

Post autor: rafus »

wlasnie przed chwila wróciłem z garażu. zatarł sie na głowicy na ostatnim kanale. swieca byla cala czarna. na tłoku też był czarny nalot, wziąłem rozpuszczalnik na szmatkę przetarłem i wygląda jak nowy. oringi wszystkie na swoim miejscu. tylko ciekawe czemu olej był lekko letni po przejechaniu 6km i na dodatek jak odkręciłem korek od zbiornika oleju to sie lekko dymiło a olej zimny
ODPOWIEDZ