sprawdziłem pasowanie do xt jest od 0.05 do 0.07 tak podaje mi katalog i im większy tłok tym wiekszy luz np tłok 94.5 pasowanie 0.05 a 99.93 pasowanie 0.07
mam w warsztacie 8 tłoków orginalnych do xt/tt i dwa zatarte wossnery , i z 5 korb poprostu było umnie w okolicy bardzo dużo xt/tt i w prawie wszystkich robiłem silniki i z 10 motorów zostało już tylko 2 reszta sie przesiadła na sx/exc, lc4 lub wr
Ja niestety zmieniłem pierścienie (jakby wbrew sztuce i technologi ) nie pamiętam dokładnie jaki miałem przebieg ale wysypała mi się skrzynka i co było robić ? Złożyłem moto niestety wysypało mi się jedno z łozysk i przy okazji poleciały w mgnieniu oka pierścienie , po rozbiorce przemierzyłem luzy na zamkach (wg yamaha końcówka dop. limitu )na tłoku był normalnie nadal czarny teflon(może nie tak intensywny kolor jak w oryginale ) zaryzykowałem i wsadziłem nowe pierścienie i szczerze mówiąc nie żałuje .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
czasem po 60k tłok jest ok tylko tuleja rozbita zatulejowanie cylindra na nowo szlif na stary tłok pierscienie nowe z orginału i za 300 zł dalej polata z 20k
Ciekawych rzeczy się dowiaduję. Jak zweryfikować czy wystarczy zmiana pierścieni? Zmierzyć szczelinę pomiędzy tłokiem i cylindrem? Szczelinomierz czy trzeba tuleję średnicówką?
Na ile się interesowałem tematem nie spotkałem się na opakowaniu z tłokiem wossner z mniejszym pasowaniem niż 0.07 (bez wzgl na wielkość szlifu ) .
Co do roboty szlifierni wybrałem się w swoim czasie po wszelkich zakładach dostępnych w moim rejonie co firma to inny wymiar i inna diagnoza .
Wyciągnąłem średnią z tych obserwacji - tak jak lekarzowi tak i w innych nacjach obowiązuje zasada ograniczonego zaufania tak to widzę on mi mówi to a ja aby mieć pewność weryfikuję to (wszyscy mówią prawdę tyle ze swoją ) ale żaden z typów nie chce raczej ponosić konsekwencji swoich diagnoz raczej zrzuca winę na zainteresowanego .Takie życie .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
szpadyzor45 - co masz zamiar zweryfikować ? luzy na zamkach pierścieni osadzasz pierścień na cylindrze tłokiem go ustawiasz do równej pozycji wsuwasz szczelinę w zamek i masz luz , Jak potrzebujesz wybadac luz na zamku w łoku - góra dól to pierścień mierzysz na tłoku też szczelinomierzem jak weryfikujesz tłok do cylindra ro mikrometr i średnicówką jak napisałem wyżej ile firm tyle wymiarów
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Jutro pomierzę to co mogę. Chyba założę pierścienie Wossnera i zobaczymy jak długo to polata. Co do uszczelki pod głowicę czy ktoś wie która ma większy rozstaw szpilek? Pamiętam, że były dwa rodzaje ale nie wiem jak na aukcji rozróżnic.
Powiem ci tak zadzwoń do Szczecina nie pamiętam jak się nazywa główny dystrybutor czy jak to zwał podasz numer tłoka i jak nie mają na miejscu to do tygodnia dostaniesz przesyłkę z Deutchland albo przepakowaną w Polsce .Jak masz cylinder z tak małym przebiegiem to można zaryzykować .
Oczywiście nie zmienia to faktu ze lepiej przemierzyć dla własnego spokoju na ile wytarty masz cylinder
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.