XT600Z 1989r brak iskry

Wszystko o tym motocyklu.
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: XT600Z 1989r brak iskry

Post autor: mlody »

Przeczytaj temat a znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie. Podpowiem, że zacząłbym sprawdzenie od zmierzenia cewki statora.
Reddogg
Czyścioch
Posty: 4
Rejestracja: 02 maja 2014, 07:53
Motocykl: YAMAHA XT 600 2KF
Lokalizacja: pomorskie

Re: XT600Z 1989r brak iskry

Post autor: Reddogg »

pomiar zrobiony , cewka spalona temat zamknięty
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT600Z 1989r brak iskry

Post autor: ArturS »

Temat powrócił. Niestety w tzw. czarnej dupie :? Ale sobie z tym poradziłem :roll: Otóż jadąc przez zadupia Rumunii, jakieś 120km przed Transalpiną, moto nagle buuuuuu i cisza, coś jakby przypadkiem wcisnąć kill-switcha. Szybko okazało się, że iskry niet, a wszystkie czujniki (luzu, sprzęgła, kill, stacyjka) są ok, przejście po przewodach jest itd, generalnie jedyne co odbiegało od normy, to oporność cewki zasilania modułu (czerwony i brązowy przewód). Zamiast max 240ohm było blisko 100kOhm. Więc sprawa jasna, znowu stator. Dociągnęliśmy teresę pod pierwszy pensjun, rozebrałem wszystko i taki oto widok
Obrazek
Mechaniczne uszkodzenie, ale z czego to nie mam pojęcia :niewiem: Być może nabroiłem już przy zakładaniu dekla kilka mies. temu. Innym motocyklem pojechałem do większego miasta szukać modułu skuterowego i kupiłem dokładnie taki jak na zdjęciach w poprzednich postach, czyli 6-pin z zieloną wtyką. Grzebania i kombinowania do północy, ale nic z tego - mimo to uważam, że się da ;) Rano postanowiłem rozebrać to jeszcze raz i przemierzyć każdą cewkę z osobna. Wyszło, że jedna jest sprawna (ok 70ohm), więc przeciąłem przewód łączący obie cewki i przylutowałem (znajdź na rumuńskiej wsi kogoś z lutownicą!) bezpośrednio do brązowego przewodu, czyli zwyczajnie obszedłem padniętą cewkę. Moto odpaliło i dojechało :browar:
Teraz trzeba gadzinę oddać do przewinięcia :biker: No i zastanawiam się jak namierzyć ew. walające się kawałki izolacji i czy nie narobią jakiegoś syfu typu zatkanie kanału olejowego :?
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: XT600Z 1989r brak iskry

Post autor: szpadyzor45 »

Ja bym radził kupić używany sprawny stator, za przewinięcie cewki od MTX 125 krzyknęli mi kiedyś 300zł :panika: a gwarancji nie chcieli dać.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT600Z 1989r brak iskry

Post autor: ArturS »

Próbuję się doszukać, czy nie będzie czegoś z nówek w PL. W niemcowni znalazłem za ok 110 euro. Ze względu na drobny drut nawojowy na tych nieszczęsnych cewkach myślę, że to zbyt delikatna robota dla większości partaczy w PL, którzy właśnie przez to nie chcą później dać gwarancji :evil: Myślę jeszcze czy nie przerobić XTka na DC-CDI, a właściwie zrobić zapasowy moduł, jakby to znowu padło. No i jeszcze jedna opcja, to wrzucić sprawną cewkę ze statora, który pozostał mi z poprzedniej grzebaniny, ale nie wiem czy tak łatwo pójdzie ją zdjąć :niewiem: W weekend będę się bawił.
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: XT600Z 1989r brak iskry

Post autor: szpadyzor45 »

http://allegro.pl/uzwojenia-alternatora ... 01768.html Coś takiego? Jest to jakiś zamiennik więc też wątpliwa sprawa.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT600Z 1989r brak iskry

Post autor: ArturS »

To jest uzwojenie do wersji E z modułem TCI (DC-CDI) zasilanym z akumulatora. W 3AJ jest AC-CDI z dwiema dodatkowymi cewkami.
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: XT600Z 1989r brak iskry

Post autor: Kula »

Artur sprawdzisz pocztę?
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT600Z 1989r brak iskry

Post autor: ArturS »

Nic nie mam na poczcie :niewiem:
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: XT600Z 1989r brak iskry

Post autor: terenowiecc »

Co mogło być przyczyną tej usterki? Zmęczenie materiału?
ODPOWIEDZ