xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
droździu
Lubiący błoto
Posty: 26
Rejestracja: 19 sie 2014, 08:57
Motocykl: Yamaha xt600e 3tb 1992

xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

Post autor: droździu »

Witam, tak jak w tytule moje xt600 nagle zaczczęło kopcić przy dużych obciązęniach i obrotach bliskich maksymalnym.. Wcześniej tego nie było, co najlepsze w zimę 2013/2014 był robiony remont góry w zakładzie tym zajmującym sie, tłok wossner, szlif zrobiony pod tłoka, regeneracja głowicy, nowe uszczelniacze itp... Od remontu zrobione 3 tys km.. Czego to możę być wina? Nie kopciła, aż po jednej przejażdżce w deszczową pogodę ( złapało mnie po drodze) zaczęła dymić... Dodam żę wjechałem neichcący w sporą kałużę, wiadomo różnica temperatur.. Ale motocykl pięknie pali, ma moc, a dymi na szaro, dodam żę nie czuć żadnego spalonego oleju..Albo jest on spalany w ilościach na tyle małych, ze nie czuć tej woni..Miałem dwa pojazdy biorące więcej oleju niż benzyny(tudzież LPG :d) więc wiem jaki to zapach, nie wiem czym to może być spowodowane.TAK WIEM JAK WYGLĄDA PARA WODNA-to nie jest para wodna, napewno nie w 30st upał w południe:D. Jeszcze zaczeła się pocić z pod głowicy, moze tak być że uszczelka pękła? Pomocy bo sie już załamałem :(
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

Post autor: qpa »

uszczelka lub pierścienie
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

Post autor: mlody »

Czyżby kolejny użytkownik Wossnera któremu po remoncie zaczyna brać olej ? :niewiem:
droździu
Lubiący błoto
Posty: 26
Rejestracja: 19 sie 2014, 08:57
Motocykl: Yamaha xt600e 3tb 1992

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

Post autor: droździu »

Zmieniłem olej w akcie desperacji z motula 5100 10w40 na zalecany przez producenta (w eksploatacji powyżej 5*C) 20w40, Castrol Act Evo. W starym oleju na powierzchni była kolorowa tęczowa plamka (jak z rozlanej na kałuży benzyny). Czyżby to był objaw dostawania się mieszanki/kompresji z komory spalania do oleju? Czy to może wskazywać na uszczelkę? Dodam żę coraz bardziej się poci, dosyć mocno spod głowicy..;/ Co do Wossnera to tak czy siak będę musiał rozebrać górę w zimie, samo sie nie zrobi, to zweryfikuję usterkę.. Narazie tragedii przy normalnej jeździe nie ma, zmieniłem olej na gęstszy i do zimy może dokula jakoś bo narazie nie mam pieniędzy na taką operacje ;/ Nie jestem w stanie określić czy straciła coś na mocy? Raczej nie, jeżdżę cały czas więc jeśli stopniowo traci moc to nie jest to tak odczuwalne;/ Oby to była tylko uszczelka :roll:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

Post autor: Gacek »

droździu pisze:Zmieniłem olej w akcie desperacji z motula 5100 10w40 na zalecany przez producenta (w eksploatacji powyżej 5*C) 20w40, Castrol Act Evo. W starym oleju na powierzchni była kolorowa tęczowa plamka (jak z rozlanej na kałuży benzyny). Czyżby to był objaw dostawania się mieszanki/kompresji z komory spalania do oleju? Czy to może wskazywać na uszczelkę? Dodam żę coraz bardziej się poci, dosyć mocno spod głowicy..;/ Co do Wossnera to tak czy siak będę musiał rozebrać górę w zimie, samo sie nie zrobi, to zweryfikuję usterkę.. Narazie tragedii przy normalnej jeździe nie ma, zmieniłem olej na gęstszy i do zimy może dokula jakoś bo narazie nie mam pieniędzy na taką operacje ;/ Nie jestem w stanie określić czy straciła coś na mocy? Raczej nie, jeżdżę cały czas więc jeśli stopniowo traci moc to nie jest to tak odczuwalne;/ Oby to była tylko uszczelka :roll:

Kolorowa różnokolorowa plamka na powierzchni wody to rozlany olej jak chcesz stwierdzić czy oliwa zawiera paliwo to kawałek bibułki serwetki położony na kropli oliwy jak wyskakuje wokół brudnej plamki tworzonej przez oliwe bezbarwna otoczka to oznacza ze oliwa zawiera lżejsze węglowodory .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
droździu
Lubiący błoto
Posty: 26
Rejestracja: 19 sie 2014, 08:57
Motocykl: Yamaha xt600e 3tb 1992

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

Post autor: droździu »

Up, coraz bardziej kopcu,dym biały/przebija się czarny. Przerywa przy przyspieszaniu na 4 i 5 biegu, bardzo mocno poci/leje z pod głowicy. Co robić? Drzeć silnik?
droździu
Lubiący błoto
Posty: 26
Rejestracja: 19 sie 2014, 08:57
Motocykl: Yamaha xt600e 3tb 1992

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

Post autor: droździu »

I jeszcze jedna sprawa- gdzieś wycYtalen zęby odkrecic otwór rewizyjny zaworu (obojętnie który) i odpalić- jeżeli dymu się to uszczelniacze. Tak zrobilen-dymic nie dymu ale rzyga olejem,to raczej normalne? Nie chciałem rozbierać silnika bo w zimie byk robiony remont no ale skoro trzeba.. Mam nadzieje ze to nie ukochany wossner siadl po 4 tys km..co prawda większość teren ale nie powinien..
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

Post autor: Pawlo »

Uszczelka do wymiany to w pierwszej kolejności. A reszta to prędzej pierścienie niż sam tłok. Ja bym silnika nie męczył na oleju, to nie dwusuw :roll: Poza tym, dlaczego nie zrobisz pomiaru ciśnienia sprężania, próby olejowej tylko jakieś dziwne eksperymenty :facepalm:
Obrazek
droździu
Lubiący błoto
Posty: 26
Rejestracja: 19 sie 2014, 08:57
Motocykl: Yamaha xt600e 3tb 1992

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

Post autor: droździu »

Nie jeżdze na nim,zrobiłem może 10 km-usterka co dziwne wystąpiła z dnia na dzień, zdaje sobie sprawę że uszczelka do wymiany,zdajęsobie sprawę że w pierwszej kolejności muszę zmierzyć kompresje ,ale muszę z tym gdzieś skoczyć bo mój PRL'owski manometr daje nie miarodajne wskazania ;/ Chciałem się poproatu poradzić ludzi którzy mają z tym silnikiem większe doświadczenie,żebym wiedział na jakie koszta się szykować.... Wadomo że wina pierścieni,ale nie podejżewałrm że tłok z tej półki będzie miał takie lipne pierscienie w zestawie, masakra,ale wierzę-znajomy do dość wiekowego motocykla ale w ładnym stanie -suzuki ts125r ,kupił wossnera na ebayu z Niemiec,po kilku tys (2-3) mimo dobrego spasowania tłoka,pilnowaniu mieszanki (2t) i docieraniu wg zaleceń, pierścionki się zapiekły nie wiedzieć czemu,śmigał później na tym samym woasnerze+pierścieniach od etz przelecianych na magnesówce (o zgrozo) i co? jeździło lepiej niż na tych z kompletu. Nie robię żadnych dziwnych eksperymentów, po prostu ręce załamałem bo jak narazie więcej grzebania przy tym moim nieszczęsnym XT niż jazdy,już ni się nie chce,a to szprychy których nie idzie nigdzie dostać, elektryka, i co się tylko da,i na koniec to,ale co się dziwić tak to jest z przechadzanymi 20 letnimi sprzętami... ;/
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

Post autor: terenowiecc »

Mój XT ma blisko 30 lat i jeździ więc nie dramatyzuj. Fakt, faktem że czasu ile nad nim przesiedziałem nie jestem w stanie określić a włożonych pieniędzy...nie chcę liczyć.

Jest jakiś problem z tłokami Wossnera od dłuższego czasu i na forum pojawia się dużo tematów w stylu Twojego - na krótko po remoncie silnik bierze olej i dymi.
Zrób próbę olejową, tak jak wspomniał Pawlo i będzie już coś konkretnego wiadomo.
Jaką UPG założyłeś, że od razu puściła?

Cudów nie ma, jest to wina pierścieni bez dwóch zdań ale zanim zaczniesz coś robić to jeszcze trzeba się upewnić.

PS. Szprychy bez problemu dorobią Ci u Bartnika, poguglaj - mi dorabiali za grosze i w przeciągu kilku dni miałem je założone na kole.
ODPOWIEDZ