Zatarte mostki głowicy - regeneracja?

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Tecza
Po kostki w błocie
Posty: 226
Rejestracja: 18 paź 2013, 08:36
Motocykl: XT 43f
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?

Post autor: Tecza »

Gacek pisze:
maciej82 pisze:dwie pompki w jednym zbloczu ( dwa tryba pompy) z tego co pamiętam jak sie mylę może mnie ktoś poprawi
chyba poprawnym stwierdzeniem będzie jedna pompa z dwoma sekcjami tłoczącymi oliwę :)
A nie z ssącą i tłoczącą??
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?

Post autor: Gacek »

Obydwie sekcje zasysają oliwę tyle ze z rożnych miejsc i w rożne je tłoczą wiec może być i tak :lol:
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?

Post autor: fakir »

Dziś udało mi się rozpołowić silnik i dostać do pompy olejowej
oto co zobaczyłem

pompa
http://oi62.tinypic.com/166mxe1.jpg
http://oi60.tinypic.com/s1t0g7.jpg
na wirniku pompy widać ewidentnie że pompowała drobinki metalu, sądzicie że lepiej rozejrzeć się za inną pompą?

skrzynia biegów wygląda dobrze, wodziki nie są wytarte
jedynie co przykuło moją uwagę to dziwne wżery na zębach jednego z kół zębatych i to po jednej stronie zębów
czy to jakaś wada produkcyjna? nie wygląda mi to na uszkodzenie podczas użytkowania, nie wiem w jaki sposób mogłoby się to stać
http://oi58.tinypic.com/2qs2e13.jpg


dodatkowo na wale w miejscu tuleji panewki są takie przebarwienia od temperatury, to jest normalne?
http://oi62.tinypic.com/kbdeuv.jpg
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?

Post autor: ArturS »

Przebarwienia na wale to normalne. Wżery na niektórych trybach i pompie niestety również i najlepiej to wymienić, ale niejedna inspekcja silnika dała podobne wyniki mimo, że pompa dawała odpowiednie ciśnienie, a biegi nie wyły. Ale jak już robić to do porządku ;)
Koło magnesowe zeszło bez protestów? To z reguły temat bardzo problematyczny.
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?

Post autor: fakir »

Koła magnesowego nie ściągałem jeszcze, zacząłem rozbierać silnik od strony sprzęgła.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Tecza
Po kostki w błocie
Posty: 226
Rejestracja: 18 paź 2013, 08:36
Motocykl: XT 43f
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?

Post autor: Tecza »

No mogłeś ściągnąć najpierw koło ,wydaje mi się ze jakoś bardziej porecznie by to później przebiegało.
Z jeśli nikt wcześniej tego nie ruszał to z kołem może być masakra. Kulka z łożyska na gwint lub taka tuleja co oprze się na czopie a jednocześnie wpasuje sie średnica w wolne miejsce .takie cus dorobiłem z kawałka rurki.z magnetem walczyłem kilka dni ,acetylen dopiero pomógł.
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?

Post autor: fakir »

Rozumiem że konieczność demontażu koła magnesowego, jest wtedy kiedy chcemy np. wymienić łożyska na wale korbowym?
Jeśli te nie mają luzu, to nie trzeba ich zmieniać
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?

Post autor: maciej82 »

zerknołes do sitka ze smoka olejowego , gdzie te opiłki musiały sie ulokować jak nie w w filtrze to gdzie
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?

Post autor: fakir »

maciej82 pisze:zerknołes do sitka ze smoka olejowego , gdzie te opiłki musiały sie ulokować jak nie w w filtrze to gdzie
Jeszcze nie, dziś ciąg dalszy rozbebeszania silnika.
Z tego co widziałem, to smok olejowy jest jeden? i pompa też jedna?

Tak to jest grzebać przy dwóch motkach jednocześnie :D trzeba się jakoś podzielić uwagą na dwie istoty w garażu jednocześnie, ale pocieszająca jest myśl, że jeśli uda wskrzesić się tenerkę do życia, to w sezonie podczas otwierania garażu banan będzie podwójny :)
"Szosa, czy teren?" :biker:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?

Post autor: ArturS »

Łożyska na wale będą miały luzy nawet jako nówki (bo muszą mieć). Przy całej zabawie ich koszt to maleńki procent, wiec warto wymienić i mieć spokój. Jeśli koło magnesowe nie zejdzie ot tak sobie, to pewnie garażowym sposobem w ogóle nie zejdzie. U mnie i u Tęczy pomógł dopiero palnik acetylenowy - naciągnąć napinacz, kilka sekund grzania (do czerwoności) osi magneta i po problemie.

ps.
VFRę sprzedasz jak spróbujesz offu i turystyki off :tenere: Tęcza potwierdzi :browar:
ODPOWIEDZ