A nie z ssącą i tłoczącą??Gacek pisze:chyba poprawnym stwierdzeniem będzie jedna pompa z dwoma sekcjami tłoczącymi oliwęmaciej82 pisze:dwie pompki w jednym zbloczu ( dwa tryba pompy) z tego co pamiętam jak sie mylę może mnie ktoś poprawi
Zatarte mostki głowicy - regeneracja?
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 226
- Rejestracja: 18 paź 2013, 08:36
- Motocykl: XT 43f
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?
Obydwie sekcje zasysają oliwę tyle ze z rożnych miejsc i w rożne je tłoczą wiec może być i tak 

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- fakir
- Po kostki w błocie
- Posty: 314
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
- Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?
Dziś udało mi się rozpołowić silnik i dostać do pompy olejowej
oto co zobaczyłem
pompa
http://oi62.tinypic.com/166mxe1.jpg
http://oi60.tinypic.com/s1t0g7.jpg
na wirniku pompy widać ewidentnie że pompowała drobinki metalu, sądzicie że lepiej rozejrzeć się za inną pompą?
skrzynia biegów wygląda dobrze, wodziki nie są wytarte
jedynie co przykuło moją uwagę to dziwne wżery na zębach jednego z kół zębatych i to po jednej stronie zębów
czy to jakaś wada produkcyjna? nie wygląda mi to na uszkodzenie podczas użytkowania, nie wiem w jaki sposób mogłoby się to stać
http://oi58.tinypic.com/2qs2e13.jpg
dodatkowo na wale w miejscu tuleji panewki są takie przebarwienia od temperatury, to jest normalne?
http://oi62.tinypic.com/kbdeuv.jpg
oto co zobaczyłem
pompa
http://oi62.tinypic.com/166mxe1.jpg
http://oi60.tinypic.com/s1t0g7.jpg
na wirniku pompy widać ewidentnie że pompowała drobinki metalu, sądzicie że lepiej rozejrzeć się za inną pompą?
skrzynia biegów wygląda dobrze, wodziki nie są wytarte
jedynie co przykuło moją uwagę to dziwne wżery na zębach jednego z kół zębatych i to po jednej stronie zębów
czy to jakaś wada produkcyjna? nie wygląda mi to na uszkodzenie podczas użytkowania, nie wiem w jaki sposób mogłoby się to stać
http://oi58.tinypic.com/2qs2e13.jpg
dodatkowo na wale w miejscu tuleji panewki są takie przebarwienia od temperatury, to jest normalne?
http://oi62.tinypic.com/kbdeuv.jpg
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?
Przebarwienia na wale to normalne. Wżery na niektórych trybach i pompie niestety również i najlepiej to wymienić, ale niejedna inspekcja silnika dała podobne wyniki mimo, że pompa dawała odpowiednie ciśnienie, a biegi nie wyły. Ale jak już robić to do porządku 
Koło magnesowe zeszło bez protestów? To z reguły temat bardzo problematyczny.

Koło magnesowe zeszło bez protestów? To z reguły temat bardzo problematyczny.
- fakir
- Po kostki w błocie
- Posty: 314
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
- Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?
Koła magnesowego nie ściągałem jeszcze, zacząłem rozbierać silnik od strony sprzęgła.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 226
- Rejestracja: 18 paź 2013, 08:36
- Motocykl: XT 43f
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?
No mogłeś ściągnąć najpierw koło ,wydaje mi się ze jakoś bardziej porecznie by to później przebiegało.
Z jeśli nikt wcześniej tego nie ruszał to z kołem może być masakra. Kulka z łożyska na gwint lub taka tuleja co oprze się na czopie a jednocześnie wpasuje sie średnica w wolne miejsce .takie cus dorobiłem z kawałka rurki.z magnetem walczyłem kilka dni ,acetylen dopiero pomógł.
Z jeśli nikt wcześniej tego nie ruszał to z kołem może być masakra. Kulka z łożyska na gwint lub taka tuleja co oprze się na czopie a jednocześnie wpasuje sie średnica w wolne miejsce .takie cus dorobiłem z kawałka rurki.z magnetem walczyłem kilka dni ,acetylen dopiero pomógł.
- fakir
- Po kostki w błocie
- Posty: 314
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
- Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?
Rozumiem że konieczność demontażu koła magnesowego, jest wtedy kiedy chcemy np. wymienić łożyska na wale korbowym?
Jeśli te nie mają luzu, to nie trzeba ich zmieniać
Jeśli te nie mają luzu, to nie trzeba ich zmieniać
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- maciej82
- Po kostki w błocie
- Posty: 220
- Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
- Motocykl: Yamaha XT 600 43f
- Lokalizacja: Piece
Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?
zerknołes do sitka ze smoka olejowego , gdzie te opiłki musiały sie ulokować jak nie w w filtrze to gdzie
- fakir
- Po kostki w błocie
- Posty: 314
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
- Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?
Jeszcze nie, dziś ciąg dalszy rozbebeszania silnika.maciej82 pisze:zerknołes do sitka ze smoka olejowego , gdzie te opiłki musiały sie ulokować jak nie w w filtrze to gdzie
Z tego co widziałem, to smok olejowy jest jeden? i pompa też jedna?
Tak to jest grzebać przy dwóch motkach jednocześnie


"Szosa, czy teren?"

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Zatarte mostki głowicy - regeneracja?
Łożyska na wale będą miały luzy nawet jako nówki (bo muszą mieć). Przy całej zabawie ich koszt to maleńki procent, wiec warto wymienić i mieć spokój. Jeśli koło magnesowe nie zejdzie ot tak sobie, to pewnie garażowym sposobem w ogóle nie zejdzie. U mnie i u Tęczy pomógł dopiero palnik acetylenowy - naciągnąć napinacz, kilka sekund grzania (do czerwoności) osi magneta i po problemie.
ps.
VFRę sprzedasz jak spróbujesz offu i turystyki off
Tęcza potwierdzi 
ps.
VFRę sprzedasz jak spróbujesz offu i turystyki off

