zatarcie xt 600

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: zatarcie xt 600

Post autor: mazi »

ArturS pisze:Przy długiej skrzyni (nowszej) na zębatkach 15/45 piąty bieg wbijesz dopiero w okolicy 80-90km/h, bo wcześniej boli po uszach (za niskie obroty). Na takiej skrzyni dobrze się jeździ na 14/45, a offowo 14/47 - wtedy przy 100km/h na V biegu jest już chyba ponad 5tys.obr (albo i 5.5). Włożenie 15/45, czy 14/45 do XT z krótką skrzynią (stary typ) spowoduje że V bieg wbijać będzie się już chyba przy 30km/h, a przy 70 silnik będzie chciał wyskoczyć z ramy :)
Testowałem na krótkiej skrzyni przełożenia 14-15-16/46. Dopiero na 16/46 da się jeździć, a w terenie jest idealnie :-)
---
Pozdrawiam
mazi
fryzjer

Re: zatarcie xt 600

Post autor: fryzjer »

ArturS pisze:Przy długiej skrzyni (nowszej) na zębatkach 15/45 piąty bieg wbijesz dopiero w okolicy 80-90km/h, bo wcześniej boli po uszach (za niskie obroty). Na takiej skrzyni dobrze się jeździ na 14/45, a offowo 14/47 - wtedy przy 100km/h na V biegu jest już chyba ponad 5tys.obr (albo i 5.5). Włożenie 15/45, czy 14/45 do XT z krótką skrzynią (stary typ) spowoduje że V bieg wbijać będzie się już chyba przy 30km/h, a przy 70 silnik będzie chciał wyskoczyć z ramy :)
Więc mam tę dłuższą skrzynię.Aktualnie mam założone zębatki 15/45.Piąty bieg,wrzucam dopiero tak jak piszesz Artur ,przy 80-90km.Jak prędkość spadnie w okolicach 80,moto zaczyna szarpać,domagając się zredukowania na 4 bieg.
A jeszcze jedno.Jaka jest taka maksymalnie, normalna prędkość przelotowa dla zdrowego XT,bez zarzynania silnika?
Warunki to: **asfalt, **piąty bieg, **długa skrzynia, **bez pasażera i bagażu, **opony szosowe, **zębatki 15/45
Moim 2KF,raz jeden jechałem ok.120 km/h.Wydaje mi się,że 130 byłoby maksymalną prędkością.Czy to dobrze,czy raczej słabo wygląda w porównaniu do Waszych XT.
ODPOWIEDZ