Dziękuję koledzy za wszelkie rady.
Zakupiłem regulator od chińskiego skutera(Dzięki ArturS),praktycznie najtańszy z allegro,i zobaczymy na jak długo starczy.Z przesyłką wyniósł mnie on całe 17

złotych.
Potwierdziło się,że jest to "dwufazowy" regulator( dzięki ArturS),oraz tzw.stratny.Czyli wszystko pasuje..Jedynie boję się o niego przy kręceniu na wyższe obroty.Wiadomo.Im wyższe obroty tym będzie musiał on "przepuścić" przez siebie ,więcej "niespożytkowanego" prądu .Pewnie przy obrotach graniczących z MAX,pójdzie z dymem

.Zobaczymy.Na razie Wszystko działa.
I teraz tak,żeby nie było tak kolorowo
Gniazdo w oryginalnym regulatorze a tym z chinola różni się podłączeniem.Sama wtyczka pasuje idealnie.Więc trzeba wymontować przewody z oryginalnej wtyczki i zamienić je miejscami.Niezbędny tu będzie bardzo wąski, cienki i długi śrubokręt płaski,którym trzeba wcisnąć zabezpieczenie/zapadkę na każdym z konektorów,mieszczących się w we w wtyczce i po prostu wyciągnąć przewody z wtyczki
Ładownie to :
1,500 obrotów
Bez świateł :12,08 V
Z włączonymi światłami mijania : 11,9 V
Z włączonymi światłami długimi : 11,2 V
Wszystko to co wyżej,plus stopka: 10,7 V
5000 obrotów
Bez świateł : 14,0 V
Z włączonymi światłami mijania : 13,5 V
Z włączonymi światłami długimi : 12,9 V
Wszystko to co wyżej ,plus stopka : 12,3 V
Natężenia prądu nie mierzyłem,jak by by kogoś to interesowało to zrobię taki pomiar.
Dla modelu 2KF,manual pisze o :
7,6 A ,przy 1500 obrotów
11,3 A , przy 5000 obrotach
Z tego co czytałem ,to w tych regulatorach od chińskich skuterów ,zastosowane są tyrystory o maksymalnym prądzie przewodzenia 12A , Więc w przypadku 2KF ten regulator jest jak,by tak na granicy
Raz prze gazowałem motocykl na około 7000 obrotów i woltomierz pokazał 16 Voltów.Silnik pracował bez odbiorników. Na więcej silnika nie kręciłem.Wolałem nie ryzykować spalenia.
*************************
W załączniku przesyłam:
1) rysunek oryginalnego gniazda regulatora od 2KF
2) zdjęcie regulatora od skutera z zaznaczeniem sposobu podłączenia oryginalnej wtyczki od modelu 2KF.
Aby ten chiński regulator działał,podłączamy następująco:
1)
Białe przewody wychodzące z silnika( ze statora) podłączamy pod piny
REGLER i SENSE regulatora,bez różnicy w kolejności(to jest napięcie zmienne)
2)
Czerwony przewód od
PLUS akumulatora podłączamy pod pin
+AKKU regulatora,
3)
Czarny przewód od
Masy podłączamy pod pin
GND regulatora.
**********************
Taki "swap" z regulatorem od chińskiego skutera "przejdzie" tylko w XT-ekach, pracujących w układzie dwóch faz.W tych modelach,gdzie ze statora alternatora ,wychodzą dwa przewody ,łączące się z regulatorem napięcia.Będą to modele
XT: 43F,34L 2KF ,oraz
TT: 36A i 59X
Jak bym któryś z modeli pominął

to proszę o sprostowanie.